BasBQ
Beef en Steak

1e Pizza op de Bastard...

 

Eld och Rök

Vuurmaker
Berichten
73
1e Pizza op de Bastard… 🍕 we eten vrij vaak pizza en die maak ik dan in onze gewone oven. Ik wilde het ook eens op de kamado proberen, dus lekker aan de slag. Deeg en beleg allemaal goed voorbereid. Bastard tegen de 300 graden. Wat kan er fout gaan…. 😬 Nou op zich niet zoveel, maar toch wel de bekende ‘1e keer’ problemen gehad.
De pizza steen was toch echt kleiner dan ik dacht (26 cm ipv 30 cm)… Schijnen mannen wel vaker last van te hebben… 🤪. En bij de eerste bleef uiteraard de bodem aan de pizza-schep plakken, zodat het op voorhand al een ravage werd. Ach heel opeten gaat toch niet. De bodem was ook wat aan de dikke kant. Gelukkig kon ik gelijk in de herkansing, want op 1 been kunnen wij niet staan. De 2e pizza leek er al meer op. Lekkere bodem en mooi gegaard…. De smaak van beide pizza’s was echt heerlijk en heel anders dan uit de keukenoven…. Op naar meer … 🥂👍

Snapseed 4.jpg


Snapseed 5.jpg


Snapseed 6.jpg


Snapseed 7.jpg
 
Oh die pizza op de derde foto, ik zit gewoon te kwijlen :love: ik heb ff gekeken en ja ik heb het juiste rood wit geblokte tafelkleed en Chianti in een rieten mandje dus kom maar op met die pizza 🍕🍷🍷
 
Rustiek heet dat toch? Ik heb zelf wel eens een grotere rotzooi gehad, al was de smaak prima.
 
Thanks en de zooi viel op zich wel mee, maar soms komt de perfectionist in mij om de hoek kijken ... 😉👍
 
Ziet er overheerlijk uit! Voor een eerste keer op de Q zien deze er al zeer goed uit. Mijn eerste in de normale keuken zag er lang niet zo goed uit :ROFLMAO:
 
Het ziet er lekker uit!! Ik heb geen pizza schep. Ik gebruik zelf bakpapier onder mijn pizza om hem gemakkelijk te verplaatsen en op de steen te krijgen zonder plakken. Na 1 minuut kun je die zo onder de pizza uittrekken als hij op de hete steen ligt.
 
Het ziet er lekker uit!! Ik heb geen pizza schep. Ik gebruik zelf bakpapier onder mijn pizza om hem gemakkelijk te verplaatsen en op de steen te krijgen zonder plakken. Na 1 minuut kun je die zo onder de pizza uittrekken als hij op de hete steen ligt.
Dank je... ga ik denk ik ook eens proberen ... 👍
 
Semola rimacinata gebruiken op je werkblad wanneer je je deeg gaat vormen tot een pizzabodem en ook een klein beetje op je pizzaschep.
Een tip die ik hier op het forum kreeg en sindsdien gaat het verplaatsen van pizza's feilloos.
 
pfff nu ik dit zo zie krijg ik toch wel honger. Pizza ziet er zeer smakelijk uit.
 
Wordt weer eens tijd voor Pizza ja. Ziet er heerlijk uit.
 
Het ziet er lekker uit!! Ik heb geen pizza schep. Ik gebruik zelf bakpapier onder mijn pizza om hem gemakkelijk te verplaatsen en op de steen te krijgen zonder plakken. Na 1 minuut kun je die zo onder de pizza uittrekken als hij op de hete steen ligt.
Dit is toch echt wel een "gouden tip" vandaag 3 pizza's op deze manier gemaakt en het ging allemaal goed deze keer.

Schermafbeelding 2021-06-11 om 23.29.30.png
 
Mooi plekje heb je daar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan