BasBQ
Beef en Steak

1e keer shortribs

 
 

BdeV

Sprokkelaar
Berichten
29
Vandaag de Joe 2 classic maar weer eens aangestoken nu het qua tijd eindelijk weer even uit kwam.
Paar weken terug 1.5kg black Angus shortribs binnen gekregen dus die moesten er vandaag aan geloven.

Gisteravond uit de vriezer gehaald en een nachtje laten ontdooien.

Eind van de ochtend de ribs uit de verpakking gehaald om te ademen en te trimmen want er zat behoorlijk wat vet op.
Na het trimmen en het vlies te hebben verwijderd de pich of heat rub er rijkelijk op gestrooid.
Dit even in laten trekken zodat ik de keu aan kon stoken.
Temperatuur op 120°C paar blokjes hickory er bij en een kleiner stukje appel.

Na het vlees op het rooster te leggen had ik even problemen met de temperatuur omhoog en stabiel te krijgen.
Na even 20 min stoeien met de schuiven en het deksel even op een kiertje te houden schoot de temp er weer in en bleef netjes op 120 a 127 graden.

Vervolgens een probleem met de CV ketel dus daar flink aan bezig geweest waarna ik precies op tijd beneden was om de kerntemp te checken.
68 graden dus tijd om in het folie te knallen en daarna afgaren.

Wel wat eerder dan verwacht op de kerntemperatuur van 95 graden aangekomen dus schuiven vast dicht en nog even laten liggen tot 97 graden.

Toen met folie en al in een baddoek gewikkeld en de koelbox in.
Om 17:00 waren de hasselback aardappeltjes bijna klaar dus koelbox plunderen, uitpakken en snijden maar.
Het zag er heerlijk mals uit en rook verrukkelijk.
Opdienen op bord, salade op tafel en genieten maar.

Voor de 1e keer niks te klagen. Alles is op gegaan met 2 personen 🤣

Fototjes:

IMG20221211112328.jpg


IMG20221211113536.jpg


IMG20221211115607.jpg


IMG20221211121720.jpg


IMG20221211170105.jpg


IMG20221211170302.jpg


IMG20221211170520.jpg


IMG20221211171100.jpg
 
Het ziet er heerlijk uit!

Goed gelukt.
 
  • Leuk
Waarderingen: BdeV
lekker hoor mooie combi met de aardappels zo.
 
  • Leuk
Waarderingen: BdeV
Die zien er goed gelukt uit. We zijn hier thuis ook erg fan van beefribs. Vooral ik dan 😂🤣
 
  • Leuk
Waarderingen: BdeV
Bedankt allen!
Ze waren echt heerlijk!
Deze gaan we zeker vaker maken want dan kan de wederhelft ook mooi mee eten aangezien ze door intoleranties geen varken mag eten zonder leeg te lopen.

Nu nog een weekje van huis en dan maar eens een pulled pork (voor mezelf en vrienden) en een lading pulled chicken voor het vrouwtje maken 😇
 
Och mooie sessie, water loopt uit de mond
 
  • Leuk
Waarderingen: BdeV
Lekker man!
 
  • Leuk
Waarderingen: BdeV
Terug
Bovenaan Onderaan