Beef en Steak

10 pizza's op de kamado

 
 

diesel4666

Pitmaster
Berichten
511
Vanavond derde keer pizza's op de kamado. Ditmaal familie op bezoek, dus gisteren reeds 10 deegbollen gemaakt.

Allemaal achter elkaar gebakken. Temperatuur tussen de 400 en 450 graden. Bij de laatste zakte de temperatuur wat, dus 10 stuks is het maximum voor 1 goed gevulde basket kolen.

Ik gebruik een Biscotto di Sorrento uit Napels. Deze steen is 4cm dik en daardoor geraakt deze niet overhit, dus geen zwarte bodem. Je hoeft zelfs geen extra heat deflector te gebruiken. Ook geen gedoe met rvs moeren.

Een 7-tal verschillende pizza's gemaakt. Winnaar van de avond was de pizza met pulled pork: heerlijk!!!

Absoluut geen tijd gehad voor foto's, moordend tempo op deze temperatuur.
Schoonzus heeft wel een filmpje gemaakt.

 
Geen misseboel, die pizza's. Leuk filmpje ook!
 
Lekker zeg!

Ja 10 pizza’s achter elkaar is hard werken.
 
Ha mooi, geinig filmpje. beste plaat inderdaad.
 
Het heeft niet veel met de dikte van de steen te maken dat je pizza"s niet verbranden maar met het materiaal wat niet veel hitte opneemt en daardoor niet snel verbranden ik heb hem vandaag ook besteld na onderzoek het was een dojoe of een biscotto steen
 
Heb je de temperatuur van de steen gemeten.
Niet veel warmte opnemen geloof ik namelijk niet.
Het gaat hier echt om de balans tussen boven en onder.
 
Dat begint op werk te lijken 😅. Maar pizza is altijd goed, ik neem aan dat iedereen genoten heeft 😋
 
Kolere 400 tot 450 is de moeite. Is dat steen temperatuur? Ik kijk enkel op de dome en dan is 300 in principe zat, heel veel hoger dan 340 ook nooit gehaald.

Wel leuk je, een hele serie maken. Zelf wel is 7 of 8 axhter elkaar gemaakt.
 
Inderdaad een moordend tempo aan het filmpje te zien😄 ziet er heerlijk uit👍🏻
 
Alles is goed. Behalve mijn eerste keer. Thermisch heet. En dan dezelfde tijd aanhouden van de oven in de keuken. Dus 18 minuten op 180. En dan op de bbq 18 minuten met 450 of 500 graden resultaat pizza verdwijntruc. Zelfs geen as. Gewoon helemaal opgerookt dus 6 minuten op 300 is voldoende. 😂
 
Kolere 400 tot 450 is de moeite. Is dat steen temperatuur? Ik kijk enkel op de dome en dan is 300 in principe zat, heel veel hoger dan 340 ook nooit gehaald.

Wel leuk je, een hele serie maken. Zelf wel is 7 of 8 axhter elkaar gemaakt.
Als je wat grotere series maakt kom je er wel lekker in. Is toch echt een kwestie van ervaring op doen.
 
Top om zo de familie te kunnen verwennen! Ik neem aan dat je de verdiende complimenten in ontvangst heb mogen nemen?
 
Kijk eens bij Italiëplein daar ben je een stuk minder kwijt.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
Daar zie ik geen ronde staan.
Ik heb die biscotto, inclusief verzenden, 100€ betaald. 250 zou ik er nooit voor geven.

Wel echt heel content mee. Nooit een overhitte steen gehad. Steen op temperatuur krijgen, duurt wel even.
(Op termijn zal er hier waarschijnlijk ook wel een Ooni komen, puur voor het gemak)
 
Terug
Bovenaan Onderaan