BasBQ
Beef en Steak

ZzZp Rub

 

Tijmen

Kooltjesharker
Berichten
151
Rub voor low & slow anders verbrand de suiker. 😉

50 gram bruine basterdsuiker
50 gram kristal suiker
10 gram paprika poeder
5 gram knoflook poeder
3 gram uien poeder
3 gram gember poeder
3 gram mosterd poeder
2 gram rozemarijn poeder (fijzel)
1 gram kaneel poeder

Gebaseerd op: Meathead's Memphis Dust Dry Rub Recipe


20200722_171958.jpg
 
Ziet er goed uit. Voor 1 gram af te wegen, heb je dan een apothekersweegschaal? Want mijn keukenweegschaal kan het niet :(
 
Ik vroeg het mij maar af. Meestal zeggen ze theelepel, koffielepel of soeplepel omdat iedereen dat heeft liggen. Maar wist niet dat ze ondertussen zo goedkoop waren.
 
Ik vroeg het mij maar af. Meestal zeggen ze theelepel, koffielepel of soeplepel omdat iedereen dat heeft liggen. Maar wist niet dat ze ondertussen zo goedkoop waren.

Je hebt gelijk, in het originele recept staat ook alles met cups en teaspoons.
 
Thx voor het delen :)
 
Voor wie zich afvraagt waar het zout in deze rub is. Volgens AR kan je zout best een goede tijd op voorhand aanbrengen voordat je een rub op aan brengt en/of aan je bereiding start. Op zich logisch want zo krijgt het zout de kans om het vlees in te dringen (droog pekelen). Voor de andere ingrediënten zou dat niet nodig zijn, gezien de molecules hiervan te groot zijn om in het vlees te dringen en deze blijven op de oppervlakte (bron)
Bijkomend voordeel is dat je zelf kan bepalen hoe zout je iets wilt, zonder meer van de andere kruiden op je bereiding te moeten doen (om smaak of medische redenen).

Hoe valt deze kwa zoetigheid mee gezien het grote percentage suikers?
 
Lekkerrrr. Dank je wel voor het delen hier. :cool:
 
Heerlijk. Zo lekker om deze zelf samen te stellen. Ik ga er van genieten 👍🙂
 
Terug
Bovenaan Onderaan