BasBQ
Beef en Steak

Zucht ...

 
 

erik_schreurs8

Pitmaster
Berichten
825
Nooit de intentie gehad om zelf eens een bbq te gaan maken maar toen ik vanmorgen de werkplaats aan het opruimen was kwam ik een vat tegen waar jachtlak in had gezeten
En ja hoor in een oogwenk was de intentie er !!

164b032983b004bb90aac24c102270ee.jpg


Staat hier op het forum ook een schematische tekening van een UDS ?
 
Altijd leuk, zelf een BBQ maken!
Een schema staat er volgens mij niet, maar wel diverse bouwverslagen.

De maten die ik zelf heb toegepast zijn:

- Luchttoevoer 3x 7/8" of 22mm verdeeld over het vat, 5 cm van de bodem
- Bouten voor het hitteschild (eventueel) 10cm boven de kolenmand. Ik gebruik een 47cm rooster met            alufolie als schild, met hierop een bak water of ingepakte bakstenen
- Bouten voor het rooster 15cm van boven, als je een Weber deksel gebruikt kan er nog en rooster op 2cm van de rand.

Succes met de bouw!
 
Ah thnx alvast wat mooie richtlijnen ik ga het forum even af snuffelen foto zullen volgens

Bij het schoon branden nog bepaalde dingen waar ik op moet lekken of gewoon de fik erin !!
 
Eerst de onderste gaten boren, zodat er veel lucht bij kan. Dan de fik erin, met veel hout.
Bij mij moest er naderhand nog een dakbrander aan te pas komen om de laatste restjes te cremeren
 
Succes, je hebt nog iets te doen de komende tijd!

:D
 
Nu heeft er in mij vat jachtlak gezeten ik heb hem schoongespoetst en wil hem laten stralen maar is dit wel veilig qua gezondgeid ?
 
De lak heeft waarschijnlijk in een zak gezeten, zo niet, dan mag je er van uitgaan dat alle resten er met branden en stralen wel uit zijn, toch?
Bij twijfel, een schoon vat kopen...
 
Als je hem laat stralen ook aan de binnenkant mag het geen probleem zijn.
 
een gegeven paard mag je..................

maar goed t kost wat tijd en inspanning maar dan heb je een goede gratis basis.

k zou dr eerst is een halve liter oplosser/ontvetter in kiepen om de rest lak op te lossen en weg te vegen.
en dan heb je nagenoeg een schoon vat.
en daarna Ceriel zn tip en je kan beginnen te bouwen

 
86aa7b006fd6575dc11459797d156f2f.jpg
vorderingen heb een stappenboor kunnen lenen
Kameraad van mij levert het nodige leiding werk en van de week even langs de metaalboer voor het kolen mandje !!
Hoop binnenkort weer wat foto's te plaatsen
 
Leuk, succes met bouwen!
 
altijd leuke projecten een UDS bouwen
 
Terug
Bovenaan Onderaan