BasBQ
Beef en Steak

Zo is hij nog lekkerder!

 
 
 
 
 
 

noskos

Administrator
Forumleiding
Berichten
11.858
Op zo'n forum plankje ;)

plankedsalmon-1.jpg
 
hij is mooi hoor, mooi plankje ook
 
Wat een fijn plankje lijkt me dat ;)
 
Het plankje is niet meer :(


Maar we hebben er genoeg op voorraad! :D Had wilde zalm en dan realiseer ik me weer dat we dat eigenlijk veel te weinig eten zo lekker!
 
Mooi!!
 
Dat is een opoffering wel waard!
 
Ziet er goed uit, gelijk een mooi watermerk op de foto
 
Dat ziet er weeral schitterend uit. Het offer van het plankje was niet tevergeefs ;)
 
Lijkt mij erg lekker.
Staat hoog op de agenda, als ik mijn plankjes heb.  :)

Gebruik je hierbij nog rookhout, of zorgt het plankje daar tevens voor ?

Mac
 
@Mac, nee de plankjes roken meer dan genoeg en het cedar heeft een heel eigen smaak, daar wil je niets anders bij hebben!
 
Mac zei:
Lijkt mij erg lekker.
Staat hoog op de agenda, als ik mijn plankjes heb.  :)

Gebruik je hierbij nog rookhout, of zorgt het plankje daar tevens voor ?

Mac
Mac dit is werkelijk 1 van de gemakkelijkste en lekkerste gerecht die je maar kan verzinnen voor de bbq
 
Mac dit is werkelijk 1 van de gemakkelijkste en lekkerste gerecht die je maar kan verzinnen voor de bbq
[/quote]

En allemaal omega 3 kan je niet genoeg van binnen krijgen ;)
 
Makkelijk, en Omega 3.
Moet niet gekker worden hoor  :D

Lijkt mij idd erg lekker.
Mijn plankjes moeten helaas nog ff wachten op mij.  ???

Mac
 
Ziet er heel lekker uit. Had je de zalm eerst nog gemarineerd?
 
Daar ben ik ook benieuwd naar...
 
ik denk alleen met peper en zout, daana met mosterd en basterd suiker, maar dat kan Dennis als best vertellen denk ik
 
Ik heb op de zalm een beetje Dizzy Pig Raging River gestrooid, dat vind ik nog steeds de allerlekkerste rub voor op zalm. Maar zout en peper kan ook prima hoor. Dan een laagje dijon mosterd erover uitsmeren met de bolle kant van een lepel, dan de donkere basterdsuiker eropstrooien en dat met de lepel even door de mosterd mengen.
een minuut of 17 boven de hete kolen en je zalm is klaar. Druk er even op, als de vis van elkaar is hij gaar...
Als je zo'n stuk van de buik hebt, met een dik en dun stuk, dan vouw ik het dunne stukje er onder, op die manier is hij ongeveer overal even dik en gaart hij gelijkmatig.

Oh ja, ik gebruik gewoon zalm zonder vel tegenwoordig.
 
Klinkt lekker, ben ook benieuwd wat mijn vader er van vindt. Die is fanatiek (zalm)visser in Nld., Alaska, Canada en Noorwegen en heel kritisch op z'n zalm.
 
Terug
Bovenaan Onderaan