BasBQ
Beef en Steak

Zij Lende

 

Daannij

Kooltjesharker
Berichten
134
Bij gebrek aan beter laatst een Zij lende meegenomen. Online weinig over te vinden maar dat komt volgens mij ook doordat er meerdere benamingen voor zijn.

Ik heb vanmorgen de lende in een marinade van sjalotjes, knoflook, rozemarijn en Whiskey gedaan.

4DE4F7BA-F81E-4E74-A28A-935E4A6DED18.jpeg


Vervolgens indirect op circa 120 graden met wat toevoeging van whiskey snippers. Tot 46 kern en daarna nog even direct op gietijzer op ongeveer 230 graden.

Wederom aardappeltjes on the side. Was bijna vergeten om een foto te maken op de bbq, dus geen hoogstaande kwaliteit.

53A315F5-4178-4219-BBBC-3FBA7EB63FA3.jpeg

CDAE656E-0FD5-4805-80E3-CDE2FA697D70.jpeg


Qua smaak; een mooi mals stukje vlees maar proefde helaas weinig terug van de marinade dan wel de whiskey snippers. In ieder geval maar een keer chunks proberen. Qua marinade weet ik nog niet wat het kan zijn. Maar nogmaals, het vlees an sich is een aanrader.

3CE2941A-C5AE-4DBA-9E54-B3734D217921.jpeg
 
Ziet er goed uit
Chunk’s zullen langer rook af blijven geven denk ik
 
Ik moest even googelen inderdaad maar vergelijkbaar met ossenhaas maar dan met meer smaak lees ik op de site van bbquality dus dat moet lekker gesmaakt hebben. Ook de kwaliteit van de plaatjes zij prima wat mij betreft..... ik krijg er trek van ;) (y)
 
Mooi stukje vlees! 😋Zonde dat je de marinade niet hebt terug geproefd. Maar een lekker stukje vlees heeft geen marinade of rub nodig😁
 
Mooi gerechtje. Echt goed vlees heeft niets anders nodig dan zout en peper. Ik heb ook vaak dat ik de kruiden/marinade niet echt een toevoeging vind.
 
bij gebrek aan beter zegt ie
nou, ik had graag aangeschoven hoor.
prima maaltijd
 
Haha, dat was meer omdat het voor mij een onbekend stukje vlees was. Bij deze op de favorietenlijst gezet.
Onbekend Is vaak onbemind, maar zie het als een uitdagende ontdekkingsreis. Altijd hetzelfde Is ook maar saai. Er Is teveel lekkers om het niet te proberen.
 
Zijlende is een top stuk zit aan de zijkant van de dikke lende en is zachter dan kogelbiefstuk en een super stuk voor rosbief of rundergebraad aan medaillons een super zachte kogelbiefstuk of heerlijk voor spiesen hier kan je mij voor wakker maken
 
Terug
Bovenaan Onderaan