BasBQ
Beef en Steak

Zeebaars (heel) op de Kamado

 

Stofken

Vuurmaker
Berichten
67
Ik had vroeger al een paar keer hele vissen op de Weber GS gegrild, maar dit zijn de eerste op de nieuwe Kamado Joe Classic II.

Mooie visjes geleverd door Crisp. Panklaar, maar toch nog eens moeten spoelen, plus ik knip er altijd vinnen en staart af.

Dan snijd ik het vel een paar keer in voor een marinade van look en olie. De buikholte vul ik met citroenschijfjes.

Gegrild boven directe hitte tot ze mooi kleuren. Dan boven de heat deflector tot de Meater 65 graden aangaf. Verfrissen met citroensap en peuzelen maar.

20230411_182511.jpg


20230411_182723.jpg


20230411_184103.jpg


Z62_3282.JPG
 
Lekker hoor!

Heb je ze al eens op een cederhouten plankje met wat venkel erin geprobeerd? Aanradertje!
 
Lekker hoor!

Heb je ze al eens op een cederhouten plankje met wat venkel erin geprobeerd? Aanradertje!
Ik heb zaterdag een paar cederplankjes in mijn handen gehad, maar vond die nogal duur. Of kan je die meermaals gebruiken?
Tips voor een shop met betaalbare prijzen?
Ook tips voor de bereidingswijze? Leg je de vissen daar direct op? Draai je ze nog om? Krijg je wel een krokant korstje?

Ik vond venkel vroeger niet te eten maar ben er nu verzot op.
 
Meestal kun je ze een paar keer gebruiken, mochten ze dan te verbrand zijn kun je ze in stukken zagen om als rookhout erbij te doen.

De vis leg ik er meestal zo op, alleen insnijden en flink in de zeezout rubben.
Dan in de vis allemaal lekkere dingen.
(Citroen, rozemarijn, venkel, je snapt hem wel)

037E9FF2-AF80-4242-AFB1-5F8F646F6532.jpeg


B823249B-3F30-46B3-952E-FFB8CD453613.jpeg


Omdraaien doe ik nooit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rdj
Lekkere visjes. Zien er wel kaal uit zonder staartje.

Andere variant.
Je kan deze zeebaars ook lekker indirect met een blok appelhout roken.
Dan worden ze mooi goudgeel.
 
Krijg zin in vis 😛
 
Haha leuk, deze staat hier vrijdag op het menu. Nu extra veel zin in! Waarom snij je de staart eraf? Die is toch wel handig met omdraaien op je bord.

Hier altijd met zout/peper/dille en citroenschijfjes en dan op het gietijzer 7-8 minuutjes per kant direct grillen.
 
Haha leuk, deze staat hier vrijdag op het menu. Nu extra veel zin in! Waarom snij je de staart eraf? Die is toch wel handig met omdraaien op je bord.

Hier altijd met zout/peper/dille en citroenschijfjes en dan op het gietijzer 7-8 minuutjes per kant direct grillen.
Op de Weber durfden die staarten nog wel eens verbranden. Maar volgende keer mogen ze er weer aanblijven.

Ik heb enkel nog maar de gewone KJ roosters. Sparen voor de soapstone.
 
Terug
Bovenaan Onderaan