Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Waarom niet? gewoon doen, ik zou wel het zoutgehalte en suikergehalte naar beneden brengen. verhouding zout : suiker is 2:1.Ik vraag mij af of deze manier ook zou werken voor warm gerookte zalm, mits het verlagen van het zoutgehalte waarschijnlijk. Iemand ideeën hierover?
Ik dacht de verhoudingen ong 3x lager te leggen, dus ipv 25gr zout 7gram en 4.5 gram suiker per kg vis.Waarom niet? gewoon doen, ik zou wel het zoutgehalte en suikergehalte naar beneden brengen. verhouding zout : suiker is 2:1.
Dat kan, 7 gram per kilo doe ik ook bij Hamburgers maar daar verlies je nog wel redelijk wat vet en vocht waardoor het zoutgehalte weer omhoog gaat, ik probeer altijd uiteindelijk rond de 1% te komen (10 gram per kilo)Ik dacht de verhoudingen ong 3x lager te leggen, dus ipv 25gr zout 7gram en 4.5 gram suiker per kg vis.
Die zalm heeft een mooi kleurtje gekregen, ziet eruit!
En hoe smaakte de zalm![]()
De boodschappenlijst gemaakt, nu de zalmzijdes bij de Makro in de aanbieding zijn ga ik me op dit recept richten. (stond al lang op het lijstje namelijk).
Ik heb voor mezelf zo'n zelfde Excelsheet gemaakt Ewald, hopelijk vind je het goed dat ik deze hier deel zodat mensen die ook kunnen gebruiken.
Excelletje is hier te vinden (kan ook gedownload worden):
Alleen het blauwe getal is aan te passen naar het aantal gram van jouw zalmzijde, zo zie je direct wat je nodig hebt voor de pekel.
Bekijk bijlage 31773
PS. Ik rond de grammen niet af, dat doe je maar lekker zelf hoe je t wilt.kusjes
Tenzij @Ewald hier anders over denkt, bijv altijd afronden naar boven, dan gaan we dat doen. Hij is de baas.
Nee, helaas niet. Sorry man!@SandyMan voor het makkelijke, is dit bestand nog ergens beschikbaar?