BasBQ
Beef en Steak

XXL burger

 
 

Mark b

Stoker
Berichten
375
Gisteren m’n maandelijkse uitje waar ik altijd naar uit kijk,ik mocht naar de Sligro 😋
Makro heeft voor mij helaas afgedaan wegens t arbarmelijke sortiment dus Sligro voortaan.
Daar was het gehakt in de aanbieding en altijd al eens een joekel van een burger willen maken!
Dus twee pakken gehakt mee a 1,5 kg t stuk.
Ook een kg ontbijtspek in repen mee die ook wat dikker zijn dan de ellendige zooi van de ah
Oké als eerste vier grote uien in ringen gesneden en deze in de pan op laag lekker laten sudderen tot ze zacht waren en vervolgens een zeer goeie scheut balsamico azijn d’r bij wat een heerlijk smaak aan de uien geeft


IMG_6382.jpeg

Dit wel even in de pan in huis gedaan want dan kon ik ondertussen op de bbq die heerlijke plakken ontbijtspek uitbakken,had er helaas een stuk meer nodig want zo van de plaat af zijn ze t lekkerst dus at op voorhand de zooi op😔😊

IMG_6385.jpeg
IMG_6388.jpeg
Ondertussen in huis 2 grote vlees tomaten gesneden en ook 4 grote augurken welke ook bij de Makro weg kwamen.
Toen t geen waar ik het meest bang voor was,t gehakt op de Q en het omdraaien maar het lukte uiteindelijk perfect,
Er voor gekozen om het indirect te doen tot 60 graden en daarna de deflector platen weg te halen en nog even direct beide zijden te grillen,terwijl ik het aan t afgrillen was besloten om beide zijden nog even in te smeren(riant)met Jack Daniels bbq saus voor nog meer smaak.

IMG_6390.jpeg
IMG_6392.jpeg
IMG_6393.jpeg
Nadat dit nog even lekker had gesudderd de uien mix er op gedaan alsook de gebakken ontbijtspek en daarna 10 plakken seddarkaas toegevoegd,toen ff tien min de deksel dicht om t lekker te laten smelten

IMG_6394.jpeg
En toen was t zover!alle extra toppings er bij
Lekker sausje gemaakt van mayonaise,ketchup,mosterd en wat paprika poeder

ab04c77a-38a1-444c-9371-629e0d5d74ba.jpeg
95d9b46f-7451-48f7-b11e-213986e36ae7.jpeg
063a98b1-eb2d-46a1-9b2f-d72eadb57a6f.jpeg
Ik was er inmiddels serieus trots op
En dan het eind resultaat van een burger die 2,5 kg weegt,stukje naar de buren en ik eet er ook nog twee dagen van want t oog is weer s groter dan de maag

IMG_6398.jpeg
IMG_6399.jpeg
IMG_6401.jpeg
Komt mischien niet helemaal over op de foto,s maar hij was echt series groot,allen smaken waren terug te proeven en was dan ook dik tevreden en ook zeker een aanrader

IMG_6389.jpeg
 
Zo. Dat is een grote zeg. Zal vast goed gesmaakt hebben.
Lijkt mij ook nog wel eens wat.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
 
Dat ziet er goed uit!

Lekker voor de lunch. 🤣🤣
 
Best broodje vaat vernauwing 😄👍🏻.
 
Kan de mac nog wat van leren met hun "big" tasty 🤣
 
Staat hier ook op de to do list. Lijkt me heerlijk als voorgerecht als je met pakweg 12 mensen bent of zo.

Hoeveel vlees was het nu exact?
 
Staat hier ook op de to do list. Lijkt me heerlijk als voorgerecht als je met pakweg 12 mensen bent of zo.

Hoeveel vlees was het nu exact?
Ik had 2 pakken mee van 1,5 kg per stuk,klein beetje gebruikt voor wat anders dus iets van 2 a 2,5 kg gehakt
 
Ziet er top uit!
Leuk om een keer voor een feestje te maken! (Want met 4 hier lijkt me iets te veel 😅)
 
Ziet er top uit!
Leuk om een keer voor een feestje te maken! (Want met 4 hier lijkt me iets te veel 😅)
Als je Adam Moran aan je tafel hebt zitte heb je wel een goede kans hoor :p ( beter bekend als beardmeatsfood )

Ik laat nooit een burger/ deel van een burger staan maar hier kan ook ik niet tegenop 🤣
 
Ja kan toch prima,ik heb voor meer gekozen omdat t omflippen wat makkelijker gaat dan bij een heel dunne plak

Het mag idd wat meer zijn, want te dun is ook niks. Vandaar mijn vraag dus. Dan heb ik een indicatie.
 
Dat is heel wat. Ik had er geen idee van. Dacht dat 1kg genoeg zou zijn voor tussen een turks brood dan.
1 kg is voor een turks brood wel voldoende hoor. Al blijft het maar net wat je zelf wil natuurlijk.
een springvorm, ronde bakvorm, kan handig zijn ;)
 
Ziet er heerlijk uit maar wat een gigantisch formaat.

Verstuurd vanaf mijn SM-A536B met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan