BasBQ
Beef en Steak

WSM47 eerste run

Morgen een paar ribbels op de WSM en ga dat gelijk even uitproberen.
Heb trouwens de laatste paar x op het eerste rooster een alu lekbak onder het vlees gezet,
kan dat ook invloed hebben??
 
Leo zei:
aangezien we het toch wel jammer vinden van al je moeite die je gedaan hebt wil ik je het volgende meededelen:
GEFELICITEERD MET JE TOKKIE  ;)
Yeeeeeeehaaaa!!!!... Kipje was goed gelukt, mijn YL vond 'm heerlijk, ik ben zelf niet zo'n "kluivert" en vind zo'n karkas eigenlijk maar een beetje eng ding. Zo low 'n' slow is het velletje natuurlijk niet knapperig (maar zeker niet vies, stukje vel erbij is wel lekker), het vlees was heerlijk zacht en sappig, zelfs dochterlief (9) vond het ondanks de behoorlijk pittige kerrierub heel lekker!

Oh... en de PP... die bleek ook helemaal niet verkeerd, in tegendeel, misschien zelfs wel een van de betere (beste?) tot nu toe. Op de ketel komt de temperatuur toch soms wel eens in de buurt van 130 - 140 graden, dat is op de WSM absoluut niet gebeurd (was eerder te laag dan te hoog). Zachtjes tegenaan duwen en hij "gleed" al uit elkaar; lekker nat en glibberig... ja sorry dat was ie echt... Sausje erdoor en (beetje steggelen) op broodje met zoete chilisaus... errug lekker!

De waterbak wil ik voorlopig even gebruiken "as is" dus zonder folie (maak ik 'm wel schoon), het idee van rook dat zich vermeng met beetje stoom spreekt mij erg aan, ik heb het idee dat dat ook  zweten voorkomt, misschien is dat zelfs wel de reden dat de PP toch gelukt is ondanks de 21 (!!) uur run?!?! Hij was niet droog namelijk.

977478_520811741315695_914293312_o.jpg
 
Gefeliciteerd met je tokkie,je PP ziet er ook goed uit.
 
Ziet er goed uit PV!! ;D en nog van harte met je karkas! ik bedoel je tokkie!! :p
 
gefeliciteerd met je Tokkie !

Marco, een waterbak absorbeert warmte (=energie) en heeft invloed op je temperatuur regeling.
met een DigiQ (of variant) vang je dit prima op en krijg je hetzelfde resultaat
 
Krijg aankomende week de DigiQ binnen dus even afwachten nog ;)
 
Twee badges in een dag, dat gaat goed!

Zowel de kip als de PP zien er prima uit.  Het mag dan misschien een lange sessie geweest zijn maar daar leer je wel weer een heleboel van en als je er maar lol in hebt en er komt ook nog wat lekkers op tafel dan is alles toch de moeite waard geweest toch?
 
De pulled pork badge had hij al eerder verdiend ;).
 
Ja, het varkje had ik al... Op naar koeis :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan