BasBQ
Beef en Steak

Wsm

Ren? zei:
In de WSM gebruik ik Ecobrasa of Greek Fire.
Laatst 19 uur stabile (zonder openen of bijvullen)

Ik las dat jij ook de greek fire gebruikt,  gooi je de rooster helemaa voll? En breek je de staafjes ? En hoeveel brandende greek fire,doe je voor de Minjon methode

Gr rob
 
hallo ik weet niet of dit nog gelezen gaat worden maar probeer het gewoon
ikzelf gebruik liever niet de greekfire op de wsm ben begin dit jaar begonnen met ecobrasa en ben daar zeer tevreden over.
 
ook ik spray de spareribs met appelsap
als de spareribs op het onderste rooster staan (op de zijkant steun) dan zet ik ze zo dat ik via het deurtje kan sprayen
 
mbt tot de discussie over het water of iets anders als massa wil ik nog melden dat ik net voor de zomer bij een voordelige winkelketen een aanbieding zag voor pizza stenen (7 euro per stuk). Deze natuurlijk direct bekeken in de winkel. Persoonlijk vond ik de stenen erg dun maar heb er wel twee gekocht. de twee stenen pak ik in met aluminium folie en ze passen dan perfect in mijn waterpan. Ik hen een wsm 47 cm. Dit gebruik ik nu als massa en doe dus geen water meer in de waterpan.  Werkt perfect
 
Nou helemaal mooi toch? Ik gebruik graag terracotta schalen als buffer en ben erg tevreden over Greek Fire maar Ecobrasa is ook fijn.
Pure houtskool kan er ook prima onderin zolang de brandstof maar schoon is en je rookhout lekker (de enige) geur afgeeft.
Rook maar lekker!
 
Terug
Bovenaan Onderaan