BasBQ
Beef en Steak

Worstmaak workshop in Gorredijk, Friesland

 
 

Looney

Kooltjesharker
Berichten
222
Beste mensen,

Op zondag 25 september vanaf 9 uur wordt er door slagerij de Roos http://www.slagerijderoos.nl/ (en een beetje mezelf) een workshop worstmaken georganiseerd.

In de slagerij worden de fijne kneepjes van het vak door meester worstmaker Fokke de Roos getoond en mag je natuurlijk zelf ook aan de bak!

De agenda:
Uitbenen half varken, hierbij wordt verteld wat de ins en outs zijn van de diverse stukken vlees.

Daarna mag je zelf aan de gang met een varkensschouder. Er wordt gewerkt in paren, ??n beent de schouder uit, de ander ontvliest en ontzeent deze. Daarna wordt van alle schouders gehakt gedraaid welke we daarna gaan gebruiken om verschillende worsten te maken.

Tussendoor laten we je zien hoe je een Coppa maakt, hoe je worst kunt stoppen zonder stopbus en wordt er een kleine cursus pat? maken gegeven.

Na de workshop neem je een aantal kilo vlees mee naar huis en we proberen je ook een uitbeenmes kado te doen.

De kosten voor de dag zijn 60 euro per persoon. Naar verwachting zijn we tot circa 1400 - 1500 uur bezig met de workshop.

Omdat we tien man kwijt kunnen in de slagerij, gaan we kijken hoeveel mensen ge?nteresseerd zijn om te komen. Mochten er meer dan tien man willen, dan gaan we kijken of we een extra avond(en) kunnen plannen. Het is voor ons de eerste keer, dus we beginnen rustig aan :).

Graag hier aanmelden, ik neem daarna verder contact op via PB.

Groet,

Leon

Opgegeven personen:

1. Looney
2. DJ
3. Smeinkie
4. SJdehaan
5. SJdehaan, zwager
5. Guus
6. JS
7. PS
8. SD
9. Jk
10/11/12. Jenthe

Reservelijst:
1. Hansworst
 
Het is voor mij te ver weg, maar het klinkt als een goede workshop. Ik wou
dat ik handiger was met het ontvliezen en ontzenen.
 
Voor de eerste workshop zijn nog 2 plekken beschikbaar!
 
Nog 1 plekje over!
 
Ik overleg even.
 
Ja het kan, we zitten nu vol. Alle aanmeldingen na deze post komen op de reservelijst.
 
Doe ik!
 
Beste allemaal,

Binnenkort neem ik per PM contact op met de mensen op de lijst met meer informatie en om je deelname te bevestigen. Hou je inbox op het forum in de gaten aub!
 
Klopt, ik ben er mee bezig maar een beetje vertraagd. Komt goed! Ik laat z.s.m. wat van me horen.
 
Jammer dat ik dan precies op vakantie ben, komt deze workshop ook nog een andere keer?
 
Bij succes komt de workshop zeker nog een keer voorbij.

De deelnemers hebben PM! Laat me weten als je (nog) niets hebt ontvangen aub.
 
Zou je mij voor de volgende workshop op de lijst willen zetten??
 
Terug
Bovenaan Onderaan