BasBQ
Beef en Steak

Worstenvuller 3L verticaal handmatig + 3 vulbuizen E67,00@VidaXl

De mijne is ook binnen. Inderdaad geen ontluchtingsventiel, al zegt de handleiding dat dat via de plunger zou moeten gaan. Hoe heet dat ding in het Nederlands? In ieder geval het onderdeel dat het worstdeeg aandrukt.

Het apparaat piept en kraakt behoorlijk, dus wat smering is geen overbodige luxe... Voor dit geld is het wel wat ik verwacht had, maar dit apparaat is geen 100 euro waard wat mij betreft.

Wat voor spul zou ik kunnen gebruiken voor de smering?
 
Hierbij nog een fotootje van de tandwielen



Afgelopen week voor het eerst gebruikt voor het maken van droge worst, wat een verschil tov vullen met de Porkert! Ik heb de 5ltr, waarin met gemak 3,5kg deeg gaat.
De zuiger en de tandwielen voorzien van een laagje Crisco. Het ontluchten door het membraan gaat goed, en het afstoppen is goed alleen te doen. Ik ben er blij mee!

 
Gaaf man ziet er goed uit,  maar waarvoor gebruik je het ontluchting ventiel eigenlijk.
Is dit om je deeg lucht dicht aan te persen voor dat je gaat vullen. ??
 
Mooi Ceriel, ik heb nog mijn oude Porkert en het is niet ideaal. Maar kun je
uitleggen wat het grote verschil is, zit het in het gemak of ook in de structuur van de worst?
 
Vooral het gemak. Je stopt nu in ??n keer 3,5 kg deeg af ipv een klein handje vol per keer.
De structuur/dichtheid van de worst is een questie van oefenen denk ik.

Ik las in de charcuterie & worst FB-groep dat deze bus wordt afgeraden ivm het slecht schoon te maken van de bus. De zuiger zit met een moer vast, en is dus niet eenvoudig te verwijderen voor het schoonmaken.
 
Ziet er op de foto netjes uit hoor. Steviger als een Kitchener.
Als er een moer opzit, is het toch geen probleem om hem te verwijderen?
Door de rechte vertanding snap ik waarom je het tandwiel moet smeren, daar komen behoorlijke krachten op. Zou dus toch zien of je niet wat foodsafe vet  ergens kunt regelen.
 
BertM zei:
Ziet er op de foto netjes uit hoor. Steviger als een Kitchener.
Als er een moer opzit, is het toch geen probleem om hem te verwijderen?
Door de rechte vertanding snap ik waarom je het tandwiel moet smeren, daar komen behoorlijke krachten op. Zou dus toch zien of je niet wat foodsafe vet  ergens kunt regelen.
Ik kom vrij regelmatig emmers vol van dat vet tegen  ;)
 
Ceriel zei:
BertM zei:
Ziet er op de foto netjes uit hoor. Steviger als een Kitchener.
Als er een moer opzit, is het toch geen probleem om hem te verwijderen?
Door de rechte vertanding snap ik waarom je het tandwiel moet smeren, daar komen behoorlijke krachten op. Zou dus toch zien of je niet wat foodsafe vet  ergens kunt regelen.
Ik kom vrij regelmatig emmers vol van dat vet tegen  ;)
wou het niet zo open en bloot hier neer zetten  ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan