BasBQ
Beef en Steak

Worsten broodjes

 
 

Don

Sprokkelaar
Berichten
30
Vandaag de eerst keer worsten broodjes gemaakt. Recept gevolgd van de bbq helden. Volgende keer de bbq beter warm stoken van te voren. Onderzijde waren ze mooi bruin maar de boven kant vond ik iets te licht en het Deeg maken heeft ook nog wat oefening nodig.
0E2D56D4-0468-4B9C-AE48-EA8B07C6532B.jpeg


FD908A91-6488-48AC-82C8-C86421DC255C.jpeg


7E26D811-438A-40A7-BE9C-6965D8A7DBBA.jpeg
 
Jammer dat het niet zo goed gelukt is, wel leuk om te proberen.
Denk dat je ze beter indirect zonder pizzasteen kan maken.
In een oven zou je ze ook niet op een pizzasteen maken.
 
Jammer dat het niet zo goed gelukt is, wel leuk om te proberen.
Denk dat je ze beter indirect zonder pizzasteen kan maken.
In een oven zou je ze ook niet op een pizzasteen maken.
Ik zou voor indirect met koude pizzasteen gaan. Ik weet niet of je hem koud of warm er ingezet hebt.. Maar als je ze rauw op het rooster legt krijg je ze er niet meer af als ze gaar zijn, en een voorverwarmde pizzasteen gaat hij te hard aan de onderkant en is de bovenkant nog te bleek. Ik ken wel meer deeg recepten die starten op een koude pizzasteen..

Dat gezegd hebbende heeft Frits jaren ervaring meer dan mij :ROFLMAO:
 
  • Leuk
Waarderingen: Don
Ik zou voor indirect met koude pizzasteen gaan. Ik weet niet of je hem koud of warm er ingezet hebt.. Maar als je ze rauw op het rooster legt krijg je ze er niet meer af als ze gaar zijn, en een voorverwarmde pizzasteen gaat hij te hard aan de onderkant en is de bovenkant nog te bleek. Ik ken wel meer deeg recepten die starten op een koude pizzasteen..

Dat gezegd hebbende heeft Frits jaren ervaring meer dan mij :ROFLMAO:
Ik heb de steen 10 min voordat de worsten broodjes er op gingen er pas op gelegd. Dome temp 200c
 
Laatst bewerkt:
Jammer dat het niet zo goed gelukt is, wel leuk om te proberen.
Denk dat je ze beter indirect zonder pizzasteen kan maken.
In een oven zou je ze ook niet op een pizzasteen maken.
Ik vindt het niet jammer. Zijn allemaal leer momenten die de volgende keer weer kan mee nemen. Nieuwe ronde nieuwe kansen 😝
 
Het probleem van een pizzasteen is dat het de warmte anders doorgeeft dan gewoon op het rooster. Ligt de steen er te lang op geeft hij teveel warmte aan je deeg en verbrand de onderkant terwijl er boven nog niks is gebeurd. Ligt hij er tekort op zorgt hij ervoor dat de onderkant nauwelijks gaart terwijl dat bovenop wel gebeurd.
Leg gewoon een stuk aluminium folie op het rooster, eventueel ingesmeerd met een beetje boter doe daar de worstenbroodjes op. Dan komen ze er zeker makkelijk af.
 
  • Leuk
Waarderingen: Don
Het probleem van een pizzasteen is dat het de warmte anders doorgeeft dan gewoon op het rooster. Ligt de steen er te lang op geeft hij teveel warmte aan je deeg en verbrand de onderkant terwijl er boven nog niks is gebeurd. Ligt hij er tekort op zorgt hij ervoor dat de onderkant nauwelijks gaart terwijl dat bovenop wel gebeurd.
Leg gewoon een stuk aluminium folie op het rooster, eventueel ingesmeerd met een beetje boter doe daar de worstenbroodjes op. Dan komen ze er zeker makkelijk af.
De volgende keer ga ik het proberen.
 
Je hebt van die BBQ matjes voor op het rooster te leggen. Mss is dat een oplossing
 
  • Leuk
Waarderingen: Don
Mooi geprobeerd, en wat geleerd ook.

Gewoon nog een keer proberen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Don
Leerzame sessie! Ik wil het ook altijd nog een x proberen! Hoe was de smaak verder?
 
  • Leuk
Waarderingen: Don
Ik heb de steen 10 min voordat de worsten broodjes er op gingen er pas op gelegd. Dome temp 200c
Je pizzasteen altijd met je barbecue mee opwarmen. De meesten kunnen niet goed tegen grote thermische veranderingen en kunnen daardoor knappen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Don
Het probleem van een pizzasteen is dat het de warmte anders doorgeeft dan gewoon op het rooster. Ligt de steen er te lang op geeft hij teveel warmte aan je deeg en verbrand de onderkant terwijl er boven nog niks is gebeurd. Ligt hij er tekort op zorgt hij ervoor dat de onderkant nauwelijks gaart terwijl dat bovenop wel gebeurd.
Leg gewoon een stuk aluminium folie op het rooster, eventueel ingesmeerd met een beetje boter doe daar de worstenbroodjes op. Dan komen ze er zeker makkelijk af.

Voor dit soort dingen zit ik op dit forum. Tip die ik ga onthouden :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Don
Altijd lekker, en je moet maar zo denken je hebt nu authentieke worstenbroodjes gemaakt. Vroeger werd het deeg er alleen maar om gedaan om de worst te conserveren en maakte het deeg niets uit 😉
 
  • Leuk
Waarderingen: Don
Klein bakblikje kan trouwens ook goed ipv folie.
 
Leuk om eens te maken. Staan hier ook nog op de wenslijst. Maar met alle tips gaan ze de volgende ronden zeker lukken. Hou ons op de hoogte.
Een spitje is iig geen uitkomst hahaha heb ik van een vriend 😎
 
Terug
Bovenaan Onderaan