BasBQ
Beef en Steak

Worst: Pittige braadworst met Cheddar en Jalape?o!

Wat een mooie glimmende worst heb je toch Ceriel.
 
Mooie worsten!
 
Wat een geweldig recept! Van het weekend een Portkert op de kop getikt en gelijk deze gemaakt. Met de zout reductie tot 16 gram/kg.
Heb er twee gerookt tot kern van 72 graden en rest de vriezer in. Gelukkig maar, want anders had ik ze allemaal opgegeten! Zo lekker!

Heb ze indirect gerookt op 107 graden en bij mij zagen ze er nogal pips uit toen ze gaar waren. Voor de foto de worsten nog even boven vuur gegrild ofzo?
 
Hier zijn ze vandaag in productie geweest. Morgen testen!
ac19cffac19ebe9459e63627621a9338.jpg
 
Ziet er mooi uit Chuck!
 
Ik had al een paar keer gelezen over de jalape?o cheddar worstje van Homemade. En toen ik dit recept zag kwam hij meten op de to-do.
Dit weekend was het eindelijk zover. Ik heb grotendeels het recept van Nosmo gevolgd. Ik het een gram minder cayennepeper gedaan en jalape?os uit een potje.

En dit was het resultaat:
78071ac55e2d4a72422486243a25a33f.jpg


Na het bereiden waren m'n worstjes nog vrij bleek. Ik heb ze daarom nog een klein beetje gegrild. Echt veel kleur kwam er helaas niet meer bij.
We vonden de worstje erg lekker pittigheid was precies goed. Volgende keer iets minder cheddar en zout. Deze komen vaker op het menu!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ze zien er goed uit!
De worstjes krijgen een mooie kleur/smaak door ze op lage temperatuur met veel rook te garen.
 
Ceriel zei:
Ze zien er goed uit!
De worstjes krijgen een mooie kleur/smaak door ze op lage temperatuur met veel rook te garen.
Thanks Ceriel, ik heb ze wel low en slow gedaan maar had een klein stukje kersenhout erbij gedaan misschien volgende keer wat meer rookhout. Ziet er toch wat mooier uit als ze een mooi kleurtje hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan