BasBQ
Beef en Steak

Worst op waterdruk

@BertM, zuiger is 1 geheel. Heb er een draadeind in gezet, zodat ie aan de achterzijde nie voorbij de ontluchtingsnippel komt. En kan aan de voorzijde een ring op draaien voor het beetpakken. Wat handiger met insmeren. En zoals ik al zei, achteraan zit een ontluchtingsnippel.
 
Je hebt gelijk! Tis in ieder geval geen pvc. Denk nylon, maar kan ook maar zo pp of pe zijn
 
Camiel zei:
denk eerder aan POM, zie je vaak bij levensmiddelen.....
Maar nylon minstens net zo veel.

Maar het lijkt idd pom; heb nog niet vaak nylon gezien dat zo wit is. Meestal is dat wat geler als je naturel pakt. Maar goed, blijft lastig vanaf een foto.
 
dayfox zei:
Tadaaaaa! Heb m gemaakt! Werkt super!
f9b7d1449841ccb366ad5e89313b52ba.jpg

ff reactie op een oud draadje..

Werkt het nog steeds naar behoren? 

Zit ook te denken om zoiets dergelijks te fabriceren, zit alleen ff met de combinatie  PVC-buis  <-> voedsel  ?  Of is dit alleen schadelijk als je PVC verhit ivm vrijkomen weekmakers?

Er is wel PP / PE buis in de handel maar dit laat zich volgens mij niet lijmen? (de hulpstukken zijn altijd met een rubber manchet)
 
wat mij betreft een no go http://wsvkunststoffen.nl/hard-pvc-polyvinylchloride/
 
pvc wordt wel vaker gebruikt in de voedingsmiddelen industrie. maar dit is niet voor voeding gefabriceerd, heeft dus andere specificaties en daarom zou ik de gok niet wagen.
 
Ga eens ff kijken of ik het van die zwart PP buis kan maken, nadeel is dat dat niet te lijmen is.  De hulpstukken zijn met een rubber manchet, maar of dat de waterdruk tegenhoud?
 
Ik heb buizen gebruikt die geschikt zijn voor drinkwater. Als je er uit mag drinken, kan je er ook voedsel door laten "glijden". Dit werd me geadviseerd door de originele bouwer uit de V.S. Ontzettend veel mailcontact gehad met de beste man. Ene Kirby Campbell, handige Harrie.
Heb er al verscheidene worstjes door gedrukt, gegeten, gedroogd en weggegeven. Nog niemand met klachten gehoord.
 
Terug
Bovenaan Onderaan