BasBQ
Beef en Steak

Wildzwijn sukade met quinoa pompoen salade

 
 
 
 
 

McPeet

Gemarineerd
Berichten
1.650
Rond de kerstdagen van 2014 heb ik bij de Makro enkele wildzwijn en hertensukades gekocht. Hertensukade is meteen met de kerst opgegaan, maar de wildzwijn verdween in de vriezer. En die kwam ik afgelopen woensdag tegen tijdens het "opruimen" van de vriezer. Gisteren uit de vriezer gehaald en vandaag ontvliest. De sukades waren net al te groot, maar na het ontvliezen en ontzenen bleef er nog aardig wat over.
Terwijl ik druk doende met de sukade was, lag de pompoen al heerlijk op de Q. Toen de pompoen bijna gaar was deze nog even van trepen voorzien, vervolgens wat af laten koelen en ontdaan van schil. Quinoa gekookt, rucola in grote schaal gedaan, gemengd met een mooie olijfolie, fijn gesneden bosui en gedroogde cranberry's. Vervolgens de pompoen erbij gedaan.
De Q super hoog opgestookt, de sukade voorzien van zout en een beetje olie en die op de Q gelegd. Sukade rondom in de "strepen" gezet, maximaal 2 minuten per kant.
Vlees van de Q gehaald en direct in aluminium folie gewikkeld. Quinoa salade op de borden gedaan, vlees gesneden en aanvallen maar. De sukade was nog mooi rood van binnen en aan de buitenzijde iets krokant. Dit stukje "wild" was heerlijk. De combi van pompoen met rucola, cranberry's en guinoa was geweldig. Deze salade gaan we vaker eten. En aan het einde van dit jaar ga ik bij de Makro weer op zoek naar herten en wildzwijn sukade. De wildsmaak is echt geweldig. 

Pompoen voorzien van olie, gemalen korianderzaad, zout en een beetje chilipoeder

Pompoen alvast op de Q

De 2 sukades

De stukjes vlees zonder vlies en zeen


Pompoen voorzien van "strepen"

Sukades ingewreven met zout en olijfolie

De salade is klaar

Vlees op een super hete Q

De strepen staan erop

Van buiten "krokant" van binnen nog heerlijk rood

Het eind-resultaat, we hebben heerlijk "wild" gegeten
 
Kijk dat is mooi, gezond en origineel. Mooi gedaan hoor.
 
netjes hoor
 
Mooie maaltijd!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan