Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
BeeJee78 zei:@Hans
Hoe lang ben je bezig dan, om een stapeltje ecobrasa aan te krijgen?
BeeJee78 zei:Ik werk graag met de Minion methode en dat houd in dat je met een paar kooltjes begint, meestal 3.
Deze branden al na ? 1 tot 2 min.
De rest van de tijd is dan afhankelijk van de keteltemperatuur waarmee je wilt werken, vaak 100 tot 120 Cel. soms wat heter.
Ik moet zeggen dat ik daarbij niet op de klok kijk omdat je dan toch bezig bent met de voorbereidingen van het uiteindelijke roken of grillen.
En op een rooktijd van 6, 8 of 12 uur vind ik de tijd die ik gebruik om de ketel op te warmen eigenlijk niet zo heel belangrijk. !
Maar ik zal er een volgende keer eens op letten (als ik het niet vergeet )
3 briketjes zal inderdaad stukken sneller gaan. Maar het gaat me ook puur om de tijd dat je met de Looftlighter staat de blazen
Krijg je de ketel trouwens op 120 graden met 3 briketten?
Hans zei:Zoals geschreven is de tijd nodig om 3 briketten aan te steken tussen de 1 a 2 min. (dan stop je met de Looftlighter)
Als ik de ketel schuifjes dan vol open zet loopt de temperatuur vrij snel op, als het moet naar 200 graden.
Daardoor is hij zo mooi te regelen, net voordat de benodigde temperatuur bereikt is sluit je de schuiven, hoever is afhankelijk van je Q en wat ervaring. Bij mij onder bijna dicht en boven ? ? open
De temperatuur blijft dan omsteeks 110 graden hangen.
Hoelang dit opwarmen duurt heb ik echter nog nooit geklokt.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt, het blijft een kwestie van proberen en van veel doen. ! (ervaring dus)
ReneR zei:Ik heb er nog 1 liggen, nieuw in de doos, ? 35 + eventuele verzendkosten
Liefhebbers?
http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?board=25.0jeroen12 zei:wanneer is de volgende ?
Hans89 zei:Een verfabrander werkt ook prima en deze hebben veel mensen zo liggen. Een volle barbecue met briketten heb je in een paar minuten op temperatuur.