BasBQ
Beef en Steak

wie heeft ervaring met de looftlighter?

Ceriel zei:
richard0501 zei:
met goeie houtskool ben je binnen 5 minuten klaar.  voor briketten kan je beten een starter gebruiken vind ik
+1

Als je met de Minion methode werkt bij Low en Slow is de Looftlighter een prima aanstekert.
 
Alle lighters zijn zeker al op?
 
BeeJee78 zei:
Hans zei:
Ceriel zei:
richard0501 zei:
met goeie houtskool ben je binnen 5 minuten klaar.  voor briketten kan je beten een starter gebruiken vind ik
+1

Als je met de Minion methode werkt bij Low en Slow is de Looftlighter een prima aanstekert.



Met de snake methode niet dan?

De snake methode  werkt volgens het idee van dhr. Minion.
Het idee van deze mijnheer is dat je begint met het maken van een stapel of slang waarvan je slechts enkele kooltes aansteekt.
Het vuur zal zich langzaam uitbreiden waardoor je een goede controle hebt over de temperatuur wat vooral bij low en slow belangrijk is.
Je voorkomt hiermee dus ook dat je Q temperatuur (doordat alle kolen te gelijk branden) snel te hoog wordt wat vooral bij onze keramische bbq's
een probleem kan zijn omdat deze (door een zeer goede isolatie) moeilijker terug te brengen is naar de gewenste waarde.

En voor het aansteken van die enkele kooltjes vind ik de Looftlighter zo'n fijn apparaat. :)  :)  :) !

 
Duidelijk!
Het is idd allebei hetzelfde principe.
Ik heb 'm inmiddels ook, snel maar eens gaan testen met m'n flamy briketten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Moet je natuurlijk wel in de prijzen vallen.  :D!
 
richard0501 zei:
Hans zei:
Moet je natuurlijk wel in de prijzen vallen.  :D!

altijd positief blijven denken....


Mee eens maar...................beter 1 in gebruik dan 10 in de prijzenkast  :D
Succes bij de volgende wedstrijd!
 
Ik heb er geen ervaring mee maar gebruik altijd 3 bruine aanmaakblokjes en heb alle tijd Vd wereld.

Die 3 blokjes steken de zaak aan en dat is het enige wat ik ervan verlang.

Zelf ga ik er rustig bij zitten dan.
Ik heb die looftlighter bekeken maar gesteld dat het voor mij geen enkele toevoeging heeft.
 
Ik geef je groot gelijk.
In mijn geval heb ik 'm aangeschaft om zo min mogelijk rook te produceren bij het aansteken. Woon in een tussenwoning en wil de buren zo min mogelijk lastig vallen ermee.
 
BeeJee78 zei:
Ik geef je groot gelijk.
In mijn geval heb ik 'm aangeschaft om zo min mogelijk rook te produceren bij het aansteken. Woon in een tussenwoning en wil de buren zo min mogelijk lastig vallen ermee.


+1

De buurt geniet al aardig mee als ik de cederplankjes gebruik.  :D !
 
BeeJee78 zei:
Hans zei:
+1

De buurt geniet al aardig mee als ik de cederplankjes gebruik.  :D !

Die heb ik nog nooit gebruikt, heb er wel een paar klaarliggen. Rookt dat zo erg ja?


Och, wat is erg.

20150324_184350_resized_zpsba82a748.jpg


Ik vind zelf van niet maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen (je hebt nou eenmaal mensen die altijd overal over vallen) dit een rede vinden om te zeuren. :D !
 
Ik heb 'm inmiddels getest op houtskool en (kokos)briketten.
Bij houtskool vind ik het echt fantastisch, je hebt echt in no-time de boel gloeiend heet.

Bij de kokosbriketten heb ik de slag nog niet echt te pakken, het duurt vrij lang voordat er een klein grijs plekje op komt, en meerdere briketten tegelijk aansteken is helemaal lastig.
Iemand een gouden tip?
 
BeeJee78 zei:
Ik heb 'm inmiddels getest op houtskool en (kokos)briketten.
Bij houtskool vind ik het echt fantastisch, je hebt echt in no-time de boel gloeiend heet.

Bij de kokosbriketten heb ik de slag nog niet echt te pakken, het duurt vrij lang voordat er een klein grijs plekje op komt, en meerdere briketten tegelijk aansteken is helemaal lastig.
Iemand een gouden tip?

Ik gebruik zelf geen briketten, maar merk wel dat met black ranch ik tussen de blokken mik en een soort luchtflow probeer te cre?ren dat werkt een stuk sneller.

 
Terug
Bovenaan Onderaan