BasBQ
Beef en Steak

wie gaat wat maken op de meating

kwestie van regelen Bert! enne...hopen dat jouw gemarineerde hammetjes dan ook super zijn!  ;)  (zelf ook 3 gekocht, maar die blijven thuis liggen)
't kost wat, maar dan heb je ook wat.... :)
 
RedFox zei:
Bloemenboer en ik hebben een variatie van spijzen in voorbereiding:
- blokjes noorse zalm zalm (gesneden uit 2 zijden) met thai marinade op red cedar wood plank gestookt op de Primo XL
- 12 slabben baby back ribs vlgs 3-1,5-1 methode van de WSM47 op 2 etages
- 4 slabben baby back ribs vlgs Easterwood methode van de OTP57
- 1,5 kilo mini Spiff's burgers op kleine broodjes van de Primo XL
- 1,5 kilo MOINK balls van de WSM47 resp. de Big Green Egg
enne...een kleine surprise voor de aanwezige dames a.s. zondag.....
Kortom, van alles een beetje voor degene die komen buurten en zelf gaan we ook lekker proeven bij de buren natuurlijk  ;)
Hopelijk blijft het droog weer....maar we gieten het vlees wel graag aan... :D
We hopen veel leden van het genootschap gezellig de hand te mogen drukken en voor de eerste keer live te ontmoeten!

Hou er rekening mee dat iedereen iets maakt. Als iedereen voor 10 personen kookt en er komen 30 man, dan hebben we voor 300 personen eten, dat gaat vast niet op ;)
 
Wat niet gegeten wordt Dennis, gaat keurig in de doggy bags  ;) en smaakt ook maandag erna nog prima!
Het eten is over de hele dag verspreid en daarom ook meerde Q's in planning en ook willen we nattuurlijk nog gezellig kwekken....
 
Zo RedFox.....da's een hele berg!  :)

Zelf zet ik morgen mijn sateh in de marinade, bij elkaar zo'n 5.5kg vlees (3kg procureur, 2.5kg kippendij) wat naar schatting ongeveer 100 stokjes moet geven.
Maar sateh kaal is een beetje zielig, dus neem ook wat extra groentezooi en toebehoren mee zodat het een redelijk klein compleet bordje gado gado wordt.
Enne....bij ons in de familie is het gebruik dat er eten in overvloed is en bij een etentje/feestje mag eigenlijk geen enkel gerecht op gaan, want dat betekent dan je er te weinig van gemaakt hebt. De kliekjes mogen dus mee in een doggybag of neem ik weer graag terug  :)
 
Mag ik mijn koreaanse speklapjes presenteren? 8)
 
Die speklapjes gaan we zeker proberen!
Kom ook gerust bij ons buurten en een hapje eten, we hebben meer dan voldoende voorbereid, zie ook de foto op het andere draadje van de Voorjaarsmeating  ;)
 
Ik heb 38 kipvleugeltjes. Dus aan mij ligt het niet als jullie mogen met indigestie in de auto zitten. ;)
Als iedereen dus zo'n hoeveelheid zou maken, krijg je het ook al niet op, of eten jullie per maaltijd een soort half slachthuis?
 
Dominique zei:
Ik heb 38 kipvleugeltjes. Dus aan mij ligt het niet als jullie mogen met indigestie in de auto zitten. ;)
Als iedereen dus zo'n hoeveelheid zou maken, krijg je het ook al niet op, of eten jullie per maaltijd een soort half slachthuis?

Wij gaan strijdend ten onder. Opgeven kennen we niet ;D
 
Daarna heb ik nog 3 maanden om te balansen om een beetje toonbaar op vakantie te gaan :)
 
Ooit, zo'n 2.000 jaar geleden, was er "de bruiloft van Kana" , daar vond volgens overlevering de wonderbare broodvermenigvuldiging plaats.
Morgen in Nootdorp zal het mogelijk een wonderbare MEAT-vermenigvuldiging zijn... ;)
 
RedFox zei:
Ooit, zo'n 2.000 jaar geleden, was er "de bruiloft van Kana" , daar vond volgens overlevering de wonderbare broodvermenigvuldiging plaats.
Morgen in Nootdorp zal het mogelijk een wonderbare MEAT-vermenigvuldiging zijn... ;)

Het was met wijn Geert ;) maar goed, ik begrijp wat je bedoelt :p
 
Gerard, je hebt gelijk, die wonderbare brood (en vis-) vermenigvuldiging was aan de oever van een meer!
Kana was de plek van de wijn.
Maar het is ook al heel lang geleden  ;)
 
Ik spijbelde altijd van de zondagschool  ::)
 
Terug
Bovenaan Onderaan