BasBQ
Beef en Steak

WGA: tips en tricks gevraagd

1012sabine1985

Kooltjesharker

:oops: Wat een oen ben ik, heb ik toch al die jaren het hitteschild van m'n WGA verkeerd gebruikt ik dacht n.l. dat het een as opvangbak was en als zodanig heeft hij dus al die tijd dienst gedaan onder het kolen rooster en dat heeft prima gewerkt.
Indirect deed ik op de helft van het grill oppervlak.
Vanaf nu gaan we dat dus anders doen. ( weer wat geleerd ☺️)
Oh wacht! Dat dacht ik ook! Wat is dan het juiste gebruik van het hitteschild? Hoe moet je hem dan op de juiste manier neerleggen zodat je er gebruik van kunt maken?

Hans

BBQ Junkie

Op het grillrooster denk ik, moet nog even uitvogelen welke kant naar boven moet :unsure:

Dit is dus NIET de bedoeling!!!

Laatst bewerkt:

Wilco-G

Kooltjesharker
De plaat hoort gewoon onder je kolenrooster te zitten, met de uitgebogen pootjes naar beneden.. zie gebruiksaanwijzing hier onder in de link ;)

1012sabine1985

Kooltjesharker

De plaat hoort gewoon onder je kolenrooster te zitten, met de uitgebogen pootjes naar beneden.. zie gebruiksaanwijzing hier onder in de link ;)

Thanks! Precies zoals ik al dacht dus. Vangt het as wat op en zorgt dat de onderkant niet te het wordt.

Robdijn

Stoker

Het is idd een hitteschild om de buitenkant en voornamelijk de onderkant van de WGA niet te heet te laten worden. Heeft verder zeker niet de functie van een heat-deflector als in een kamados.

Hans

BBQ Junkie

Wat een verwarring allemaal maar heb ik het toch al die tijd goed gedaan. ;)

@Wilco-G: dank voor de gebruikers handleiding

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan