BasBQ
Beef en Steak

WGA testen

 
 
 
 
 

Bram

Gerijpt
Berichten
4.966
Hallo BBQ liefhebbers.

Ik weet niet of ik hier het juiste afdeling zit. Maar hoop het wel.
Recent een WGA aangeschaft voor de vakantie. (En thuis op tafel)

Gelijk maar een paar gerechten gemaakt.
Eerste dag nasi met sat? (varkenshaas sat?). Niet zo spannend. Maar wel gezellig met zn ding op tafel.

f404c5049d87fa46042aa43c0195aaad.jpg


d6bb17a2ba6f891aadb92e834da81e00.jpg


Dat ging goed.

Volgende dag de WGA aangestoken met houtskool en heb ik groene asperges met pure van zoete aardappel en slavinken. Slavink toen ze bijna gaar waren even flink ingesmeerd met BBQ saus.

0137acd6a5daa32d9a8e499e06e5877e.jpg


c9f39f2d09109dccafe480bf81dfe47b.jpg


0e87a287d1adc3c96878ed7df53a0692.jpg


3281e6909d38e18653266448bf29fa0e.jpg


Vanaf nu gaan we niet meer prullen op vakantie. Maar echt BBQ maken. Vlees bleef beide keren heerlijk sappig. En de rooksmaak was mooi subtiel toe te voegen. Echt een leuk apparaat.

Groeten Bram.
 
Toch wel handig zo'n WGA. ;)
 
Slavink met goed spek van de bbq is zalig!
 
Een echte alleskunner, een WGA.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

 
De WGA is echt top, heb er zelf ook 1 en die staat regelmatig aan.
Meestal netjes ingepakt met wat kolen, snijplank, mes, aanmaakblokjes, aluminiumfolie en/of bakje, handschoen en een starter klaar om gebruikt te worden.
 
Denny + 1
Behalve de starter en aanmaakblokjes dan want die gebruik ik niet :D
 
Echt een leuk ding. En het werkt ook nog eens heel goed.

Met welke brandstof stoken jullie de WGA? Ik heb nu een keer briketten en een keer houtskool gebruikt. Ik moet de kleine starter nog gaan halen. Die hadden ze niet tijdens de aanschaf....

Ik vind het met houtskool wel lastig doseren (lees vullen van de q). Heb een normale starter half gevuld. Met het aan maken zakt dat altijd iets in. Toch had ik net iets teveel brandstof voor het goede. Met de briketten is het blokjes tellen. Die kon ik vooraf mooi in de WGA leggen en daarna in de starter doen. Ecobrassa geeft geen stof of losse kleien stukjes. Ook blijven die met het aansteken redelijk de zelfde maat.
 
Bram zei:
Echt een leuk ding. En het werkt ook nog eens heel goed.

Met welke brandstof stoken jullie de WGA? Ik heb nu een keer briketten en een keer houtskool gebruikt. Ik moet de kleine starter nog gaan halen. Die hadden ze niet tijdens de aanschaf....

Ik vind het met houtskool wel lastig doseren (lees vullen van de q). Heb een normale starter half gevuld. Met het aan maken zakt dat altijd iets in. Toch had ik net iets teveel brandstof voor het goede. Met de briketten is het blokjes tellen. Die kon ik vooraf mooi in de WGA leggen en daarna in de starter doen. Ecobrassa geeft geen stof of losse kleien stukjes. Ook blijven die met het aansteken redelijk de zelfde maat.

Omdat ik geen keramiek bezit (althans geen bbq) gebruik ik bijna standaard Eco Brasa briketten mede door de voordelen die je zelf al aangeeft en die steek ik dan aan met een looft lighter ( een soort veredelde verf brander)
Dus ik gebruik ook geen aanmaakblokjes en starter meer.

ULqVSSLl.jpg
 
Ik heb mijn rooster doormidden gezaagd; dan kan je die eruitlaten of makkelijk eruit halen om bij te vullen
 
krelis_1976 zei:
Ik heb mijn rooster doormidden gezaagd; dan kan je die eruitlaten of makkelijk eruit halen om bij te vullen

Jammer dat ze dat niet standaard hebben, ik heb het ook direct gedaan, mijn vriendin stond wel een beetje raar te kijken toen ik de slijptol in het nieuwe rooster zette. Handig daarvan is ook, dat als je eens de WGA onderweg meeneemt, genoeg ruimte hebt om hem te vullen met je benodigdheden.
 
Denny zei:
krelis_1976 zei:
Ik heb mijn rooster doormidden gezaagd; dan kan je die eruitlaten of makkelijk eruit halen om bij te vullen

Jammer dat ze dat niet standaard hebben, ik heb het ook direct gedaan, mijn vriendin stond wel een beetje raar te kijken toen ik de slijptol in het nieuwe rooster zette. Handig daarvan is ook, dat als je eens de WGA onderweg meeneemt, genoeg ruimte hebt om hem te vullen met je benodigdheden.


Er zijn voor de WGA's standaard gedeelde roosters te koop maar dan moet je voor gietijzer durven gaan.

E1QtDjkl.jpg

 
Of grillgrates, die heb je ook voor wga. Werkt erg fijn vind ik.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

 
Hans zei:
Er zijn voor de WGA's standaard gedeelde roosters te koop maar dan moet je voor gietijzer durven gaan.

Dat klopt Hans, ik heb ze wel eens voorbij zien komen. Dacht dat je ergens in Duitsland moet bestellen. Ik heb dan trouwens liever een gietijzeren rooster voor op mijn OTG. Maar zo'n rooster op de WGA misstaat ook niet  ;)

Verder nog niet veel in de gietijzeren roosters verdiept, nemen ze veel meer ruimte in beslag dan de chromen roosters? Zijn wel iets zwaarder zeker of valt dat mee?
 
Denny zei:
Hans zei:
Er zijn voor de WGA's standaard gedeelde roosters te koop maar dan moet je voor gietijzer durven gaan.

Dat klopt Hans, ik heb ze wel eens voorbij zien komen. Dacht dat je ergens in Duitsland moet bestellen. Ik heb dan trouwens liever een gietijzeren rooster voor op mijn OTG. Maar zo'n rooster op de WGA misstaat ook niet  ;)

Verder nog niet veel in de gietijzeren roosters verdiept, nemen ze veel meer ruimte in beslag dan de chromen roosters? Zijn wel iets zwaarder zeker of valt dat mee?

Giet ijzeren rooster zijn i.d.d. iets dikker en zwaarder maar in het gebruik vind ik ze wel wat prettiger.
Ik had ook m'n roostertje doorgezaagd mede omdat het chroom vervelend deed.
Het nadeel hiervan vond ik dat als je vlees wat plakt je het rooster mee tilt als je het wilt keren.
Heb ik nu geen last meer van.
 
Klopt zo uit de winkel. :)
Nu ziet ie er wat gebruikt uit. ;)
 
De Looftlighter heb ik al eens bekeken idd. Je hebt ze van verschillende merken. Lijkt mij een erg handig ding. Alleen dat je het knopje zelf ingedrukt moet houden is wat minder.  Maar misschien uit veiligheidsoogpunt  zo gemaakt. Is er een draadje waar eea vergeleken word? Miss dat ik die eerst eens na pluis voordat ik wat aanschaf.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het grote voordeel van gietijzeren roosters tov normale roosters. Ik heb voor Mn BGE ook een gietijzer rooster. Maar zie daar het voordeel nog niet helemaal van.

Ik vind het voordeel van houtskool dat het lekker snel aan. Zeker in de starter. Nadeel is dat de Dammes en Peko zakken behoorlijk groot zijn. Niet handig voor op vakantie. En een pak Ecobrassa is wel compact en gaat lang mee.
Met een looftlighter kan ik de BBQ wel gewoon vullen. En dan aan maken. Zit ie nooit te vol.
 
Als je in het zoek programma, derde van links in de bovenbalk op WGA klikt vind je h??l veel over dit wonder kastje.  ;)
 
Bram zei:
De Looftlighter heb ik al eens bekeken idd. Je hebt ze van verschillende merken. Lijkt mij een erg handig ding. Alleen dat je het knopje zelf ingedrukt moet houden is wat minder.  Maar misschien uit veiligheidsoogpunt  zo gemaakt. Is er een draadje waar eea vergeleken word? Miss dat ik die eerst eens na pluis voordat ik wat aanschaf.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het grote voordeel van gietijzeren roosters tov normale roosters. Ik heb voor Mn BGE ook een gietijzer rooster. Maar zie daar het voordeel nog niet helemaal van.

Ik vind het voordeel van houtskool dat het lekker snel aan. Zeker in de starter. Nadeel is dat de Dammes en Peko zakken behoorlijk groot zijn. Niet handig voor op vakantie. En een pak Ecobrassa is wel compact en gaat lang mee.
Met een looftlighter kan ik de BBQ wel gewoon vullen. En dan aan maken. Zit ie nooit te vol.

Hallo Bram.

Ook voor de looftlighter kan je even in het zoek programma kijken, is al heel wat discussie over geweest. ;) :D
 
Hahaha dat vermoeden had ik al :)

Ik zal ook eens zoeken op ?voordelen gietijzer rooster?
 
Terug
Bovenaan Onderaan