BasBQ
Beef en Steak

Werken met een spit

 
 

henkman

Vuurmaker
Berichten
50
Nadat ik eerder deze week mijn meubel voor mijn bbq binnen had gekregen wist mijn vriendin mij gisteren enorm te verrassen.
Ik had nog een spit op mijn wensenlijstje staan en toen ik uit mijn werk kwam laat deze dus keurig op het meubel op mij te wachten. Uiteraard moet deze meteen gebruikt worden dus liggen er aan wat lappen procureur in de marinade voor een heerlijke gyros vanavond. Mij heb ik een paar vragen, hoe werken jullie met een spit?
Direct of indirect?
Deksel open of dicht tijdens de bereiding?
Zetten jullie er een lekbakje onder en zo ja waar ga ik deze zetten?
Van tijd tot tijd de gyros afsnijden had ik al eerder gelezen. Hoe houden jullie dit dan warm want ik wil bij voorkeur alles in een keer op tafel zetten.
Kortom ik ben even op zoek naar wat tips om mijn dit zo goed mogelijk te gebruiken..
Bvd voor de reacties.
306e07d5e5f796c59037a2092bd3e76b.jpg


Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:
Ik doe gyros zonder spit 😆alles samen klaar.
Maar met spit doe ik ook soms hoor.
Dan directe warmte met een lekbak tegen opvlammen van het vet..
Ik gebruik een ovaal Inox schaal van de kringloop. Dan langs beide zijden van de schaal wat kolen.
Deksel dicht tijdens bereiden.
Regelmatig de gare stukken afsnijden en warmhouden.
Dit doe ik een bakje in isomo warmhoud box.
Ik denk het vlees niet af wat dan worden de krokante stukjes terug zacht.
 
Half direct / half indirect met halve deflector plate. Daar zet ik een lekbak op en zorg dat de spit daar naartoe draait, zodat het vet dat eraf druipt niet op de hete houtskool valt en voor vlammen kan zorgen.
 
Thx voor de reacties... Ben voor de laatste optie gegaan half direct.. het spit draait, ik trek zi een biertje open en vanavond lekker genieten van een goede gyros
8d4072726f915a640d0e4ad4af22df3a.jpg


Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
 
Ik ook gyros sebiet.
Restje uit de vriezer.
Met Turks brood dat ik gisteren heb gebakken in de oven🤭
 
Thx voor de reacties... Ben voor de laatste optie gegaan half direct.. het spit draait, ik trek zi een biertje open en vanavond lekker genieten van een goede gyros
8d4072726f915a640d0e4ad4af22df3a.jpg


Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk

Ik doe met je mee 😉

7016C8B3-E72B-4151-B568-7B15397D2CAD.jpeg
 
Ik doe het altijd direct zonder deflectorplate, maar met een halve kolenmand. Ik laat het spit van de kolen afdraaien zodat het vet niet in de kolen druipt
 
Terug
Bovenaan Onderaan