BasBQ
Beef en Steak

Welke vleesthermometer?

 

Houtepen

Vuurmaker
Berichten
89
Mensen,

Ik zit druk te lezen op het forum en ben weer tot  een nieuwe vraag gekomen.

Ik dacht dat ik er uit was en de igrill 2 te gaan kopen, echter lees ik veel verschillende verhalen van iedereen... Ik zie verschillende merken en verschillende types voorbijkomen en zie door de bomen het bos niet meer..

Kunnen jullie me van advies voorzien?
 
iGrill2 is zonder meer een heel leuk ding. Maar alle thermometers die met bluetooth werken hebben een (zeer) beperkt draadloos bereik. Voor sommigen werkt het prima in huis, maar bij anderen, waaronder ikzelf, werkt het al niet eens in de kamer ernaast.

Dus als je zoiets koopt direct even flink testen om te kijken of het bereik voldoet aan wat je ermee wilt.

Wil je iets met een beter (of zelfs goed) bereik dan blijven de Mavericks hier heel populair en terecht. De ET-733 is wennen qua gebruik maar heeft bij mij een prima bereik. De ET-732 is wat ouder maar ook goedkoper.

Dan is er ook nog de Thermoworks Smoke. Heeft het grote bereik van de Maverick maar veel makkelijker en intu?tiever in gebruik. Is alleen lastig te vinden in NL dus die zul je dan extern moeten bestellen via Amazon of zo.

Tot slot is er ook de Maverick ET-736 met WIFI maar daar is nog niet heel veel gebruikersinfo over te vinden.

Zelf ben ik na de teleurstellende ervaring met de iGrill2 gegaan voor zekerheid en heb de ET-733 gekocht.
 
Kijk daar komen we verder mee.

Begrijp ik goed dat de maverick geen app heeft maar dat je in plaats van met je mobiel met een soort walkytalky van de meter rond loopt?

Eigenlijk hangt de keuze dus deels af van hoe goed je BlueTooth het thuis doet... testen maar :)
 
De Maverick heeft inderdaad geen app maar een losse ontvanger. Kijk eens op YouTube. Daar vind je legio reviews van alle soorten apparaten en kun je zien hoe ze eruit zien en werken.

De iGrill2 heeft wel een app. En dat ziet er dan wel weer mooi uit. Nadeel daarvan is ook weer, dat er all??n maar een app is en geen losse ontvanger. Dus je moet altijd je telefoon gebruiken. En er zijn ook regelmatig gebruikers die klagen dat de app op hun telefoon weer niet goed werkt of voortdurend de verbinding verliest met het basisstation. Dus welke telefoon je hebt, of in de toekomst gaat krijgen, heeft ??k weer effect op de ontvangst/betrouwbaarheid.

De enige manier is inderdaad zelf goed testen. En werkt het niet, stuur je het terug.

Wil je zekerheid en betrouwbaarheid, ga dan voor Maverick of Thermoworks.
 
Kijk ook eens naar de GrillEye, van de week binnen gekomen en wat een top ding!

Vooral de probes, goede en zware kwaliteit, voelt zeer stevig aan.

Mooi groot display met een interval tussen te verschillende aangesloten probes (max 6) en koppelbaar met je smartphone, duidelijke app (al is het even wennen met het instellen van een programma), zelf eenvoudig dingen kunnen instellen.

Wat ik graag in de app zou zien: na het bereiken van een bepaalde temperatuur een timer, bijvoorbeeld 6 minuten na 101 graden (zoals aardappelgratin)
 
Terug
Bovenaan Onderaan