Beef en Steak

Welke van de 4 merken ff uit nood?

Greenhorn

Tondelzoeker
Hallo allemaal,

Ben van plan morgen mijn Weber in te gaan branden. Wou eigenlijk eerst bij houtskool.nl gaan bestellen, maar dat zou ik morgen niet meer bezorgd krijgen helaas. Dus will ik even een iets goedkopere merk gebruiken en voor zondag avond om te gaan bbqen. Wil niet een berg geld der aan uitgeven aangezien ik dat voor f&f al ga doen.

Maar welke zal ik dan nemen? Zal voor 1 tot 2 uur max bezig zijn gok ik. Tenzij der meer familie opkomt dagen onverwachts hahaha.

1. Dr. Grill black wattle heeft een slechte recensie bij mijn lokale tuincentra.

2. Grill fanatics marabu heeft geen recensies der bij staan.

3. Deze haalde m'n ouders vroeger altijd of een merk waarvan de zak vrij gelijk aan is.

4. Al helemaal geen flauw idee of dit wat is van de action de Big Jeff houtskool.

1000051075.jpg

1000051076.jpg

1000051073.jpg

1000051074.jpg

Ik heb dr grill (foto 1) gekregen bij aanschaf van een kamado een poosje geleden.
Ik was hier zeker niet ontevreden over, zeer vergelijkbaar met de veelgebruikte dammers houtskool. Het waren mooie grote stukken zou zo weer een zak halen.
Foto 2 geen ervaring mee
Foto 3 en 4 zou ik links laten liggen

Dit was de dr grill bij mijn eerste gebruik van de big joe

IMG_9588.jpeg

Laatst bewerkt:
Had er wel aan gedacht om die te halen een zak der van. Rare is ze vragen 25/26 euro voor 1 en 20 pp als je 2 koopt. Of haal eerst 5kg zak voor 13 euro om te kijken. Heb eigenlijk ook geen marabu nodig perse voor morgen, maar wel nieuwsgierig om te gebruiken.

Als het voor een Weber kettle is zou ik gewoon voor briketten gaan en niet voor houtskool.
In een kettle werken briketten namelijk veel fijner dan houtskool.
Kijk even of je een welkoop in de buurt hebt die verkopen namelijk kokos briketten die zijn het fijnst.
Mocht je een weber ‘kamado’ hebben dan zou ik voor de marabu gaan.

Als het voor een Weber kettle is zou ik gewoon voor briketten gaan en niet voor houtskool.
In een kettle werken briketten namelijk veel fijner dan houtskool.
Kijk even of je een welkoop in de buurt hebt die verkopen namelijk kokos briketten die zijn het fijnst.
Mocht je een weber ‘kamado’ hebben dan zou ik voor de marabu gaan.
Het is idd voor een Weber mtp. Geef persoonlijk de voorkeur aan houtskool over briketten. Het is voor gewoon gebruik en wat verschillende vlees soorten te bbqen.
Lokale tuincentra heeft ook kokos briketten, welke merken geen idee.

Zit der dan veel verschil? Als het gewoon voor normal en standaard gebruik is.

Marabu is prima maar heeft 1 nadeel:
Bij high &fast kan het behoorlijk knetteren en vonken.
Cocos briketten van Welkoop zijn ook acceptabel.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

Dan zal ik die even overslaan voor nu denk ik. Want de deksel van me master-touch premium zal gewoon omhoog staan morgenavond. Dan zal der een berg zuurstof makkelijk bijkomen 😅.

Zelf nog nooit last van gehad. Moet wel bekennen dat ik bij High en fast meestal rond de 250 graden zit. Hoog genoeg voor burgers en steak.

Pizza doe ik niet op kamado nu ik Ooni heb. Wellicht dat je dan wel knetteren krijgt.

Inbranden lijkt me inderdaad voor een WMT niet nodig. Tenzij je hem met een chemische reiniger hebt gereinigd, hoeft dat volgens mij niet.

Bij briketten altijd proberen om kokos briketten te gebruiken. De slechtste kokos briket brandt altijd langer en heter dan de beste houtskoolbriket. Inbranden van een Weber vind ik zonde van de brandstof.

Bij briketten altijd proberen om kokos briketten te gebruiken. De slechtste kokos briket brandt altijd langer en heter dan de beste houtskoolbriket. Inbranden van een Weber vind ik zonde van de brandstof.
Heb nu een goedkoop zakje van 3 kilo kokos briketten gehaald, was 3 euro in plaats van 4,50 en hun huismerk schijnbaar. Die Dr.Grill is schijnbaar hun bbq teams merk. Van wat ik kom vinden op Google + sociaal media en ze promoten ook het tuincentrum als een gek. Zitten ook medewerkers in het team of alleen maar. Heb wel een 5 kilo zakje gehad om te kijken der van. Ah dat kan ik begrijpen!

Terug
Bovenaan Onderaan