BasBQ
Beef en Steak

Welke spareribs van bij Makro

 

Smokie.

Pitmaster
Berichten
602
Ik was onlangs bij Makro en kwam daar een aantal diepvries varianten van Spareribs tegen in 5 kg verpakking. ’gewone’ spareribs, wide cut en dik bevleesd. Iemand ervaring hiermee en welke neem ik het beste?
 
Ik neem juist weer de dikbevleesde (Van Rooi) mee en niet de wide cut. Smaken verschillen fus gewoon uitproberen denk ik...

Verstuurd vanaf mijn SM-G990B2 met Tapatalk
 
Ik neem bij mijn slager altijd dik bevleesd ook wel met ketting genoemd. Die hebben meer vlees en blijven dus malser van structuur.
De gewone zijn beter als je graag meer beet hebt na bereiding denk ik. Vlees wordt wat droger tijdens bereiding.
Wide cut ken ik niet.
 
Mijn ervaring is dat je beter naar de markt kunt gaan of naar een goede slager. Veel dikker bevleesde ribben en kwaliteit van het vlees ook goed.
 
Ik neem juist weer de dikbevleesde (Van Rooi) mee en niet de wide cut. Smaken verschillen fus gewoon uitproberen denk ik...

Verstuurd vanaf mijn SM-G990B2 met Tapatalk
Met steeds 5 kg ben je wel even aan het testen haha.... Maar je hebt gelijk, het is vaak een kwestie van smaak. Het waren overigens de verpakkingen van van Rooi. De 10 kg verpakkingen waren van een ander merk.
 
Ik zelf vind de wide cut beter als de dik bevleesde.
De wide cut zijn wat dunner denk ik. Klopt dat? Zit er dan meer duikspek aan omdat ze wat breder zijn?
 
Bij de Makro ga ik voor de "dik bevleesde" van Van Rooi.
Over prijs en kwaliteit raak je niet uitgepraat maar voor een avond met zijn allen gezellig een biertje en spareribs is dit prima en stukken beter betaalbaar.
 
Wide cut zijn inderdaad wat dunner, de dikbevleesde wat dikker. Hier houden we van zachte spareribs die langzaam zijn gegaard.
Van de Marko in principe prima spareribs voor de gemiddelde sessie thuis. Af en toe haal ik een keer een streng ergens anders, maar Makro maakt het wel betaalbaarder.

1 keer de loin ribs gehad van de Makro, maar daar moest je het vlees echt zoeken ;) , die koop ik niet meer.
 
Met steeds 5 kg ben je wel even aan het testen haha.... Maar je hebt gelijk, het is vaak een kwestie van smaak. Het waren overigens de verpakkingen van van Rooi. De 10 kg verpakkingen waren van een ander merk.
We komen wel even langs om te helpen opmaken (hier met z'n 7'en waarvan er 6 mee eten...) 🤪
 
Ik heb een keer de wide cut gekocht en die vond ik vrij dun en zou ik niet snel nog een keer kopen.
 
Ik vind de baby back ribs van beef en steak lekker,hou niet van veel vlees aan m’n ribben.
Vind ze t lekkerst als er van die “kauwerige”stukjes aan zitten en dat gaat naar mijn mening beter met dun bevleesd
 
Ik haal ook bijna altijd bij de Makro de dikbevleesde van van rooi. Prima ribben die echt niet onder doen dan van de slager.

De gewone variant vind ik te karig bevleesd. Die zou ik laten liggen.

Verder geen ervaring met de wide cut.
 
Mijn duit in het zakje:

De dikbevleesde: opzich prima, alleen ik vind persoonlijk dat er veel vet op zit. Hier stoorde ik me op een gegeven moment aan en ben toen gaan trimmen. Dat scheelt een hoop vet. Kwaliteit meer dan prima. Ik kocht in 2020 10kg ribs bij de betere online slagers. Destijds 80 euro. Die dozen zijn nu op zijn minst 120+ er zit wellicht wat meer vlees aan maar ja.

Wellicht nog handig, ik heb gemerkt dat de 10kg normaal en de 5kg dik om en om in de aanbieding zijn. Dus als je kunt wachten, dan heb je voor 35 eur in de BTW 5kg prima ribs.

Die 10kg normaal vind ik persoonlijk te weinig bevreesd. Als je ervaringen hebt de wide cut lees ik dat graag hier.
 
Denk dat ik dan toch een keer de dikbevleesde ribben ga nemen. Bedankt voor de tips.
 
Ik heb nu al een paar keer het "probleem" gehad dat die 5kg dikbevleesd volledig aan elkaar vastzit. Verder een prima rib die niet onder doet voor de ribs van de 2 slagers in de buurt.

Iemand nog tips om die van elkaar af te krijgen?
 
Favoriet bij de makro blijft toch de doos met iberico ribs (vriesvak zwarte doos)
Afgelopen jaar een aantal keer in de aanbieding gezien. Dan zijn ze in prijs bijna hetzelfde als de widecuts/dikbevleesde

Als ik dan toch een keuze zou moeten maken. Dan zou ik de widecuts pakken werken gewoon wat fijner, zeker als je meerdere ribs in een sessie gaat maken
 
Terug
Bovenaan Onderaan