BasBQ
Beef en Steak

Welke ingrediënten voor Jamaican ribs

 
 

bjozee

Sprokkelaar
Berichten
27
Ben momenteel op vakantie en heb heerlijke ribs gegeten in een brasserie. Het betreft jamaican ribs. Kok gevraagd om de ingrediënten van de rub, maar die worden niet prijs gegeven, begrijpelijk ook natuurlijk. Het zou om een mengsel van zon 40 kruiden gaan. Zie hieronder het gerecht op de menukaart, welke kruidenmix zou ik kunnen gebruiken om dit resultaat te benaderen?
C774824F-049D-49C2-B2C4-F3132E3DB0DB.jpeg
 
Is volledig koffiedik kijken natuurlijk, maar dan gok ik op jerk achtige spices: piment, thijm, kaneel, iets van hitte (chili, habanero oid)
 
Ik weet niet hoor, maar die omschrijving gaat echt het hele spectrum over. Rood fruit, yuzu, gember, hoisin, oestersaus, koffie… everything but the kitchen sink 😂
 
Haha eens, Dennis! lijkt vooral alsof het erg imposant moet klinken op de kaart.
curd van yuzu.. mijn god.
De gene die dit allemaal heeft opgeschreven geloof ik wel als een niet-delende chef idd.
 
Verplaatst van "L&S" naar "Recept gevraagd".
Nu heb ik niet zoveel verstand van de Jamaicaanse keuken maar dit lijkt meer Chinees, buiten de koffie dan.
 
Ik zou in ieder geval beginnen met babyback ribs! Lekker beginnen met jerk kruiden, lekker wat honing en rum ofzo als glaze. Lekker experimenteren en goed proeven!
 
Haha eens, Dennis! lijkt vooral alsof het erg imposant moet klinken op de kaart.
curd van yuzu.. mijn god.
De gene die dit allemaal heeft opgeschreven geloof ik wel als een niet-delende chef idd.
Haha, nou inderdaad!
 
noskos_the_jerk_rub.jpg


Deze is erg lekker:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan