Beef en Steak

Wel of geen aluminiumfolie gebruiken op je rooster?

Water vormt een warmtebuffer. Je zult minder heftige schommelingen hebben. Het kost wel energie om te verwarmen dus je verbruikt meer kolen.

Vochtigheid in je BBQ is zo'n urban bbq legend. Als het vlees heet is perst het vocht naar buiten en dat gaat er toch wel uit door de druk. Kip die je kookt kan je ook droog uit het water halen als je het te lang door laat koken. En dan zit het 100% in het water.

En met water is het schoonmaken wat eenvoudiger, maar tja je kunt ook een alufolietje gebruiken. Persoonlijk gebruik ik beide liever niet, ik vind schoonmaken op zijn tijd best zen ;)

noskos zei:
Water vormt een warmtebuffer. Je zult minder heftige schommelingen hebben. Het kost wel energie om te verwarmen dus je verbruikt meer kolen.

Klopt maar het betreft hier een Weber One Touch Premium 47cm, dus dat is niet zo heel veel water in vergelijking met een smoker.

Ik mik er altijd koken water in... dan heb je geen brandstof"verlies"... omdat het al op zijn hoogste temperatuur is...
De reden van gebruik..., minder schommelingen van temperatuur...

ThrowonD zei:
Ik mik er altijd koken water in... dan heb je geen brandstof"verlies"... omdat het al op zijn hoogste temperatuur is...
De reden van gebruik..., minder schommelingen van temperatuur...
Doe ik niet, maar is een optie. Hou eigenlijk wel van een langzame opwarming, zeker in combinatie met rookhout.

Ik gebruik ook altijd water in de opvangbakjes. Is nergens op gebaseerd maar ik zag het op een aantal filmpjes dus heb ik het ook gedaan  :D

Heb weinig ervaring dus ik aap vaak dingen na die ik hier lees of op youtube zie  B-)

Terug
Bovenaan Onderaan