BasBQ
Beef en Steak

weerbestendige kamado

Ik zie het probleem niet helemaal? hoogstens wat minder ruimte in de tuin? :ROFLMAO:

En die tuin is al te klein en binnenkort nog een stukje kleiner omwille een onteigening :(
:ROFLMAO:

Er is wel plaats genoeg, maar heb momenteel 4 BBQ's, maar komt meestal wel toe met 3 tegelijk. Dus die 5de is niet nodig :ROFLMAO:
 
Dat de Weber Summit weersbestendig is kan ik beamen. Tis een mooi beest hoor. Snel op temperatuur, stabiel maar ook snel kunnen schakelen tussen temperaturen. En het ei is dubbelwandig dus zo heet wordt ie niet. Geen idee of Weber er inmiddels wél een hoes voor maakt maar anders kan je die van een ander merk wel vinden.

De Grill Guru kan ik ook aanraden maar ik werk bij een bedrijf dat ze verkoopt dus dat is wc-eend. Wel zou ik de handvatten in de bootlak zetten en de tafels in de winter binnen in een kast leggen. Dan blijven ze mooier.

Als je een Grill Guru wil bekijken kan je dat qua aanrijden bij Hornbach in Breda of Best doen.
 
Dat de Weber Summit weersbestendig is kan ik beamen. Tis een mooi beest hoor. Snel op temperatuur, stabiel maar ook snel kunnen schakelen tussen temperaturen. En het ei is dubbelwandig dus zo heet wordt ie niet. Geen idee of Weber er inmiddels wél een hoes voor maakt maar anders kan je die van een ander merk wel vinden.

De Grill Guru kan ik ook aanraden maar ik werk bij een bedrijf dat ze verkoopt dus dat is wc-eend. Wel zou ik de handvatten in de bootlak zetten en de tafels in de winter binnen in een kast leggen. Dan blijven ze mooier.

Als je een Grill Guru wil bekijken kan je dat qua aanrijden bij Hornbach in Breda of Best doen.
Ah ja dat is ook nog een goeie inderdaad. Doordat het metaal is kan je over t algemeen sneller schakelen met temperatuur instellingen toch? Dat kan zeker wel een voordeel zijn
 
Er is een Hoes voor de Summit die kreeg ik als er gratis bij maar ik heb in plaats daarvan een wok genomen.
Bij mij staat hij onder een overkapping. En los van alle discussies is een plek om droog onder te bbq-en altijd de moeite waard.

Mocht ik ooit nog voor keramiek gaan dan denk ik toch voor een BGE, Primo of KJ.
Uiteindelijk hangt dat ook weer af van hoe we in de "slappe was" zitten.
Voor nu gewoon tevreden.
 
Ik heb net de IQ 22'' gekocht. Goedkoper als een Joe en toch topkwaliteit met levenslang garantie. Bijkomend voordeel is dat alle denkbare accessoires ( ook afdekhoes) er bij zitten. Bij mij staat ie ook het hele jaar door buiten nl.
Nog niet veel over gehoord, online ook niet veel over te vinden. Is het nog redelijk nieuw? Zijn er al zwakke punten ontdekt (zoals bij KJ de topvent, bastard kan wat lekken )
 
Wat zijn zo wat de pro's en contra's van zo een weber kamado die niet van keramiek is? Qua prijs is hij in elk geval vergelijkbaar. Ik neem aan dat hij de temperatuur minder lang/gemakkelijk vast houdt of vergis ik me daarin? En heeft dat dezelfde functionaliteit qua gerechten die je kunt bereiden? Ik weet niet hoe het met het gewicht zit maar ziet er wel wat mobieler uit dus zou ik nog kunnen overwegen om binnen te rollen in m'n tuinberging lijkt me.

Ik had wel eerder keramiek in m'n hoofd maar ik wel alles wel eens bekijken voor ik wat koop.
Functioneel en voor het bereiden van gerechten kan je alles al met een standaard weber kettle.
Voordat de Kamado zo populair werd Was weber de maatstaf, ook op wedstrijden.
Om de vergelijking met auto's te maken : volkswagen of Mercedes. Beide goed maar toch verschillend.

Ikzelf heb o.a. een weber ketel en een Smokey mountain, beide geëmailleerd plaatstaal en er Is niets wat ik niet maken kan. En ze gaan maar niet kapot dus geen reden om iets nieuws aan te schaffen.

Maar volg vooral je hart en je portemonnee. Laat je niet gek maken.
 
Laatst bewerkt:
Snap ik volledig.
Deze week viel mijn deksel van de kJ C1 dicht zonder specifieke reden.
Resultaat, halve maan in 2 :mad:
Dus jij kan nu een kwart van je rooster indirect maken?
Dat is toch alleen maar praktisch?
(Of is het nog te vroeg voor grapjes? :censored: )

On topic;
Meeste Kamado's zijn weersbestendig en bedoeld om jaar in jaar uit buiten te staan.
De mijn BGE staat (met keuken) onder een (originele) hoes.
Overigens tevreden over de hoes, doet wat het moet doen en makkelijk strak te trekken.
Daardoor ziet hij er nog uit als nieuw.

Die van @Frits staat (als ik het goed heb) al tientallen jaren buiten zonder hoes en ziet er ook nog goed uit.
Ja als je het Acacia houten handvat (je enige contact punt met de kamado) mooi wilt houden smeer je m af en toe in met houtolie.
Ik gebruik daar volgens mij deze voor (ik heb zeker weten een ander flesje maar denk dat het hetzelfde spul is);

Maar dat heb ik bij nieuwe aanschaf vorig jaar gedaan en ga t straks eens een keertje doen. eens per jaar, het is eigenlijk niet benoemenswaardig werk. Als je hem zonder hoes buiten wilt houden kan je beter op zoek naar wat sterkere beits/olie voor het handvat.

Ik vind het nou eenmaal belangrijk om mijn spullen mooi te houden.
Mijn beste maat heeft hem constant onafgedekt buiten staan, die doet er niks aan. Heeft ook z'n charmes.

Mijne (anderhalf jaar oud);
8c7c89b2-7c42-40ba-afb3-15a1dd276fa5-jpeg.45703


Die van mn maat (bijna 3 jaar oud denk ik?);
1684742865867.png



Dat gezegd hebbende ben ik het eens met Rick;
Ikzelf heb o.a. een weber ketel en een Smokey mountain, beide geëmailleerd plaatstaal en er Is niets wat ik niet maken kan. En ze gaan maar niet kapot dus geen reden om iets nieuws aan te schaffen.

Maar volg vooral je hart en je portemonnee. Laat je niet gek maken.
 
Weet niet als je nog op zoek bent?
In Jabbeke heb. je Suno-Q, leuke BBQ shop met zeer bekwame verkopers!
Verdelen o.a The bastard en monolith, ze zullen je zeker helpen bij de juiste keuze!

 
Terug
Bovenaan Onderaan