BasBQ
Beef en Steak

Weekendje ribben

Dat ziet er allemaal smakelijk uit!! Top!
 
Daar wil iedereen wel mee verwend worden, wat een fijne maaltijd!
 
Ziet er prachtig uit. Top hoor, complete maaltijd zo. Tevreden over alle ribben?
Ja de ribben waren perfect gelukt. Wel als alles naast elkaar ligt, dan gaat mijn 1e voorkeur uit naar de gewone spare ribs, heel kort gevolgd door de short ribs. Kalfs ribben vind ik normaal echt heel lekker, maar merk met de keuze alle 3 tegelijk dat die wel op de laatste plaats komen dan.

Met 4 man is er ruim 7kg aan Rib doorheen gegaan. En dan nog eens de side dishes. Dus er was niet veel te klagen ;)
 
Dat groente pannetje zit aubergine, courgette en bataat in de ring, om en om. In het midden zit een venkel klein gesneden. Dan zit daar een scheut framboos azijn over heen, wat zout en wat druppels olijf olie. En dat dan een uurtje in de rook laten stomen zo ;)
Krijg je dat op een uur klaar in de roker? Zijn de aardappelen voorgegaard?
Welke temperatuur heb je de bbq staan?
 
Ja ik zet de smoker het laatste uurtje tot 1,5 uur rond de 125/135 graden. Dan lukt dat zeker. Alles is met de mandoline dun gesneden en dan gestapeld in het pannetje. Dat gaat met de azijn echt wel goed. De bataat (zoete aardappel) doe ik dan ook niet voor koken. In de winter gooi ik er ook nog wel eens pastinaak tussen in plakjes. Ook gewoon rouw.
 
Mooie combinatie gerechten!
 
Dat ziet er echt verrukkelijk uit! Wat een feestmaal
 
Ja, en nu heb ik dus honger.

Ziet er goed uit. Zal vast ook gesmaakt hebben

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan