BasBQ
Beef en Steak

Weekendje hobbyen

 
 

Watergeus

Stoker
Berichten
305
Ook dit weekend weer lekker aan het hobbyen geweest. Vrijdag en mooie procureur gehaald bij de inmiddels bevriende locale slager. moeten schoonmaken
Deze geïnjecteerd en daarna de keuken 😂
20200926_144109.jpg

Zaterdag er bijna 10 uur over gedaan om hem gaar te krijgen maar de smaak was weer geweldig. Dit keer gerookt met beuken chunks. Dit konden de kinderen wel erg waarderen. De rooksmaak was dit keer duidelijk milder dan de sessies met kers.
20200926_192734.jpg

Gisteravond nog even 2 kipfilets in een pekel oplossing gezet. Voor de verhoudingen de colorozo calculator van het forum gebruikt. De filetjes gerookt met een stukje appel.
20200927_122834.jpg
Nadat deze gereed waren moest er ook nog even een zakje amandelen gerookt worden. Ook deze met een stukje appel gerookt. Getver wat is dat lekker zeg.
20200927_145811.jpg

Al met al weer een nuttig besteed weekend!
 
Altijd zooo lekker die pulled Pork :love: (y) Beuken is dus milder dan Kersen.... dat wist ik niet, nu durf ik m'n Beuken chunks ook een te proberen💪 en die amandelen moet ik ook snel ook eens doen....;)
 
In dit geval gaf het beukenhout een hele lichte rooksmaak. Was voor mij ook de eerste keer dat ik.beuken gebruikt heb. Ben zelf nog druk aan het ontdekken. Weet ook niet of iedereen dezelfde ervaring heeft maar bij ons is het goed gevallen 😊
 
In dit geval gaf het beukenhout een hele lichte rooksmaak. Was voor mij ook de eerste keer dat ik.beuken gebruikt heb. Ben zelf nog druk aan het ontdekken. Weet ook niet of iedereen dezelfde ervaring heeft maar bij ons is het goed gevallen 😊

Ik had het, geen idee waarom, ingeschaald richting de smaak van eiken en wachtte op een stukje stevig rundvlees om het te proberen..... dat gaat dus een stuk procureur worden nu ;)
 
Mooie hobby is het ook

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Goed bezig geweest.
En afgemaakt, met amandelen. En, an man man, wat zijn die lekker
 
Lekker weekendje zeg. Mooie maaltjes gemaakt. En die nootjes moet ik nog steeds eens doen.

Ik gebruik ook heel veel beuk. Dat geeft een subtiele en vaak schone rook af.
 
Mooi plaatjes! Voor kip gebruik ik ook vaak beuk. Is wel een combinatie van factoren geweest. Kon via via een portie, lees hele bult beuken hout krijgen. En deze smaak gaat eigenlijk bij erg veel gerechten prima.
 
Weekend nuttig besteedt. Mooi werk
 
Terug
Bovenaan Onderaan