Ik heb inmiddels feedback gehad van de Weber support.
Ik had de Nederlandse Weber support gesproken en alle gevraagde informatie met ze gedeeld : Factuur, Serie nummer, foto's et.....
Een paar dagen later kreeg ik antwoord :
Bedankt voor het aanleveren van de gevraagde informatie. Wij kunnen bevestigen dat uw aanvraag onder de garantie valt.
Echter, wij hebben opgemerkt dat u zich momenteel in Portugal bevindt. Indien de barbecue in Nederland is gekocht, hebben wij een Nederlands adres nodig om het benodigde onderdeel naartoe te sturen. Mocht de barbecue in Portugal zijn aangeschaft, dan raden wij aan om contact op te nemen met de Portugese Weber-support voor verdere afhandeling.
Laat ons weten hoe u dit wilt aanpakken.
Vervolgens contact ik de Spaans/Portugese Weber support , ook hier : Factuur, Serie nummer, foto's et.....
Een paar dagen later kreeg ik antwoord :
Kortom : ik heb geen garantie omdat ik aan de kust woon, dat staat ergens in de "kleine lettertjes". Via de telefoon heeft Weber Spanje me
gezegd dat ik wekelijks de BBQ moet schoonmaken met RVS middelen ook al gebruik ik de BBQ niet. Daar naast zeiden ze ook dat de Nederlandse
support fout was met de claim toewijzing.
Ik heb vervolgens de Nederlandse support gebeld : Zij verklaarden nogmaals dat wanneer de BBQ in Nederland zou zijn gekocht ik gewoon gatantie zou hebben en nieuwe onderdelen thuis gestuurd zou krijgen.
Ik vroeg ook om een overkoepelend Weber Europa contact, maar die bestaat niet zeiden ze.
Ik heb gezien dat deze wel bestaat :
Weber-Stephen Products EMEA. Heb ze aangeschreven , nog geen antwoord.
Gisteren kreeg ik antwoord van de Nederlandse support :
Kortom : Dat de Nederlandse support niks kan doen en dat ze hun excuses aanbieden voor de "miscommunicatie" en accessoires willen aanbieden
ter compensatie.
Juist door Webers
"miscommunicatie" en het gevolg daarvan zou ik denken om juist wel die onderdelen te vervangen ter compensatie naar de
klant.
Ik verbaas me er over hoe er wordt omgegaan met deze situatie bij Weber. Onbegrijpelijk dat zo een groot bedrijf als Weber geen
verantwoordelijkheid neemt en mij niet helpt. Helemaal geen coulance of wat dan ook.
Ik heb de Spaanse en Nederlandse Weber support geantwoord dat ik het er niet mee eens ben. Ook de Amerikaanse en EMEA afdelingen
van Weber. Waarschijnlijk gaat het niet helpen. Misschien hou ik er een Weber schort aan over.