BasBQ
Beef en Steak

Weber pizza ring.

Laat de pizza's maar komen,ben erg benieuwd.
 
Mooi ding!
En dan nu de oer-Hollandse vraag der vragen: ?Quanta Costa?  8)
 
Mike + 1
 
RedFox zei:
Ik ben met name benieuwd hoe je voldoende hitte vanaf de bovenkant gaat krijgen!

Hij vervangt het rooster en deksel omdat dit zeer plat is uitgevoerd en met gaten achterin zou theoretisch de warmte over de pizza moeten verspreiden Weber claimt 3 tot 5 minuten voor een pizza. Ik moet het ook nog zien.  Moet e.e.a. Helaas uitstellen tot het weekeinde i.v.m. werk en gebrek aan ingredi?nten die ik nog kopen moet. Ga er uitgebreid verslag van doen voor dit forum. Nog ff zoeken naar recepten.
 
heb m ook in de winkel staan uit mn hoofd ? 169,00  2 op voorraad is een speciale zomer actie van weber ben benieuwd naar de reacties van de gebruikers.
 
Edwin zei:
Mooi ding!
En dan nu de oer-Hollandse vraag der vragen: ?Quanta Costa?  8)

169.95 euries en is wel aan de prijs, maar tja wat wil je anders voor vaderdag?
 
past deze ook op een primo  ::)
 
op de Primo kun je toch al "prima" pizza maken Mike?
aldus Tini..
 
RedFox zei:
op de Primo kun je toch al "prima" pizza maken Mike?
aldus Tini..

Ga ik dit weekend proberen (denk ik, heb het nogal druk)
 
Gaaf ding! Ook ik ben reuze benieuwd hoe hij het doet.
 
Geinig ding! En de prijs?
 
En???!!! ??? Heb je hem al geprobeerd??
Vaderdag komt dichterbij!! :p
 
Nou vanavond de fik erin. Heb helaas geen tijd gehad om zelf pizzadeeg en zo te maken. Maar even een prefab pizzatje bij de appie opgehaald. Kijken wat die doet qua temperatuur en zo. Ik hou jullie op de hoogte.
 
Daar gaat die dan.
Lijkt meer op een UFO dan pizzaoven.
yvuve2us.jpg


Heatdeflectors geplaatst.
5yme2a2a.jpg


Volle starter kolen en opwarmen maar.
a2y3epe2.jpg


De appie pizza een beetje gemodificeerd.
e5yne8e4.jpg


Pizza erop en volgens de Weber na 5 minuten 180 graden omdraaien. Was ik echter even vergeten dus te laat. Enfin toch maar gedraaid en ja, je raadt het wel, pizza doorgeslagen. Bodem was veel te hard en met de rand kon je een ruit mee ingooien. Verrassend was wel dat de toppings goed gaar waren en smaakten zoals het hoort.

Overdenkingen:

Pizzadeeg zelf maken. Appie pizza is al voor gebakken dus deeg wordt dan harder bij verwarming van onderaf. Normaal doe ik deze pizza's in een hete luchtoven waarbij de warmte over de pizza wordt geblazen, dus geen warmte van onderaf.

Temperatuur opschroeven door hout toe te voegen. Heb met een infrarood temp.meter iets van 279 graden gemeten achter op de steen. Hout zal m.i. ook de typische houtgeur en smaak verbeteren.

Vuur misschien meer achterin en niet direct onder de steen zoals Weber voorschrijft.
Of nog meer kolen gebruiken 1 starter.

Al met al niet ontevreden over het apparaat, wel helaas over de pizza maar ja, sommige dingen moet je eerst uitvinden. Ik wist vroeger ook niet waar het deksel op een Weber voor diende:) dacht dat tegen de regen was! Weet nu wel beter. Enne oefening baart kunst.


 
Alleen kolen of ook hout erbij gestookt?
 
Nee nu alleen briketten. Ik volg nu alleen de bijgeleverde manual om te kijken Naar het resultaat. Daarna experimenteren.
 
Oh ja hierbij het resultaat.
Zie ge?dit bericht hierboven.

4evegube.jpg


 
Laat ff je volgende run weten!!
Best wel belangrijk om te weten of het werkt voor 170 eutjes!! :eek:
 
Terug
Bovenaan Onderaan