BasBQ
Beef en Steak

Weber bakplaatje

 
 

Hendrik

Kooltjesharker
Berichten
129
Beste mede bbq'ers,

Ik heb een Weber gietijzeren bakplaatje gekocht ( zie foto ) de vraag is : hoe kan ik deze het beste " cleanen " voor ik het in gebruik neem ? Ik lees hier meerdere dingen over en van de gebruiksaanwijzing wordt ik ook niet veel wijzer! Ik hoor graag reakties,

Groet Hendrik
 
Ik zie geen foto maar als het die van Weber zelf is dan zit er een emaille laag op en zijn er geen speciale behandelingen nodig. Sopje en klaar šŸ˜‰
 
Ik zie geen foto maar als het die van Weber zelf is dan zit er een emaille laag op en zijn er geen speciale behandelingen nodig. Sopje en klaar šŸ˜‰
Bedankt voor het antwoord, ja is orig. Weber. Maar foto downloaden lukte niet šŸ™ƒ
 
Mochten er ook delen niet geƫmailleerd zijn, dus bloot gietijzer, dan kun je die na gebruik met warm water afspoelen, goed afdrogen en dan even lichtjes in wrijven met wat zonnebloem of raapzaadolie.
 
Nog een keer proberen, foto van de Weber bakplaat!

20210803_112321.jpg


20210802_200658.jpg
 
Daar hoef je niets aan te doen. Is geƫmailleerd. Kan ook in de vaarwasser gok ik. Mijn Le Creusets kunnen dat ook.
 
Daar hoef je niets aan te doen. Is geƫmailleerd. Kan ook in de vaarwasser gok ik. Mijn Le Creusets kunnen dat ook.
Hoe zie je dat zo duidelijk eigenlijk?
 
Jou bakplaatje heeft een gietijzerlook dat geƫmalleerd is als het echt gietijzer zou zijn en nog behandeld moest worden zou het er veel ruwer uitzien/ aanvoelen vermoed ik.
 
Jou bakplaatje heeft een gietijzerlook dat geƫmalleerd is als het echt gietijzer zou zijn en nog behandeld moest worden zou het er veel ruwer uitzien/ aanvoelen vermoed ik.
Geen idee, tis wel een originele Weber. Maar of dat iets uitmaakt ?
 
Hoe zie je dat zo duidelijk eigenlijk?
Omdat Weber die dingen al jaren als geƫmailleerd verkoopt. In het ergste geval is het niet zo en roest hij, dan is het een kwestie van even licht opschuren en alsnog inbranden.
 
Omdat Weber die dingen al jaren als geƫmailleerd verkoopt. In het ergste geval is het niet zo en roest hij, dan is het een kwestie van even licht opschuren en alsnog inbranden.
Er gaat in ieder geval binnenkort een grote scharrelkip op, op de chickensitter. Ik wil nog een badge erbij šŸ˜‰šŸ¤£
 
Terug
Bovenaan Onderaan