BasBQ
Beef en Steak

Wat te doen met de 'tips' van bellyribs?

 
 
 

Gerard777

Gemarineerd
Berichten
2.031
Morgen ga ik voor het eerst de bellyribs van de Makro proberen. Nu vind ik dat er redelijk wat "afval" aan zit in de vorm van vlees met kraakbeen eraan. Ik ga ze dus St. Louis Style snijden. Kun je van de 'tips' nog iets lekkers maken of is het kansloos en is de enige plek de vuilnisbak? Kan het bijvoorbeeld in een chili of bonenschotel?
 
Ha Gerard, toevalig heb ik die tips laatst gebruikt bij een snackje. Had de tips van het kraakbeen ontdaan na BBQen, dan hou je dus kleine stukjes vet vlees over ( jammie). Die heb ik samen met van die smeltcheddar en jalapenos uit een potje tussen 2 bloemtortilla's gedaan. Tussen de contactgril, en eten.
04f44ad1.jpg


Nou ik moet zeggen, dat ging best lekker naar binnen ;)
 
Zoek eens op BBQ Ribtips dan vind je een berg recepten en suggesties, in sommige restaurants staan ze gewoon op de kaart. Hoe ik dat weet ik heb ze weleens besteld, vandaar dat ik nu mijn racks St. Louis style trim :) Vind het maar niks om om die stukken kraakbeen heen te knabbelen :D

Maar je kunt ze gewoon rubben en mee barbecue?n met de ribs. Het vlees zou je daarna van het kraakbeen afkunnen halen en in een bonenschotel kunnen gebruiken of zo. Of gewoon op eten als je het kraakbeen geen probleem vindt.
 
Dus je zou de ribs gewoon st. louis style kunnen barbecueen en de ribtips er naast leggen en op dezelfde wijze garen en direct op eten of verwerken in een ander gerecht. Rauwe ribtips in een chili gooien is dat een idee of zit het kraakbeen dan overal?
 
Je receptje ziet er lekker uit Domi 8)
 
Als ik al zo'n doos haal [2x] snij ik het er af maar het gaat wel mkee de smoker op en het zelfde gekruid,maar ik heb een schoonzoon die alles eet en veel.
 
Ik had de tips idd ook gewoon meegekruid en op de smoker gelegd. Niet ingepakt, maar wel het hele proces laten liggen, dus een soort 6 uur.
Was ook echt lekker hoor, Gerard, nom nom...;)
 
Ik doe nooit grote stukken in mijn chili, dus ik weet het niet. Laat je het heel ver door pruttelen tot het uit elkaar valt dan heb je inderdaad overal kraakbeen. Geen Good Eats in mijn boekje ;)
 
Niets mis met RibTips hoor, het vlees om het kraakbeen smaakt hetzelfde als dat wat om de "gewone" botjes zitten  :)

Bijkomend voordeel voor mijn persoon "daar slijten mijn tanden niet zo van, als ik langs het kraakbeen schraap, om de laatste stukjes vlees er af te krijgen"  :D :D

Mac
 
@Mac, heb jij al "gekochte" tanden dan? ;)
 
Nee, gelukkig heb ik al mijn originele tanden nog. (en die wil ik nog wel een tijdje gebruiken). :)
Maar als ik klaar ben met kluiven, dan zijn mijn slachtoffer's botjes zo schoon, dat er bij forensisch onderzoek, alleen nog maar DNA uit het merg gehaald kan worden.

ja ja, kijk te veel naar naar CSI e.d.  :D

Mac
 
Kappen! Ik lach te hard! Verkering kan de tv niet meer horen.... Maar we dwalen af whoehaa!

Weer on topic please :) :)
 
Ik heb ze er dus afgesneden en los mee bereidt. Wel gerubt, maar geen folie of saus finish. Na de ribs te hebben verorberd hebben we de tips opgegeten en vind het wel best zo. Je hebt mooie ribs en de diehards kunnen zich daarna nog een weg om het kraakbeen eten als ze willen... Waaronder ikzelf :D heerlijk!
 
Goed gedaan dan Gerard, het gaat er uiteindelijk om dat je het zelf lekker vind, jatochnietdan ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan