BasBQ
Beef en Steak

Wat kost het ?

Bushie

Kooltjesharker
Berichten
145
Vrienden.
1 ben nieuw maar voel mij thuis op dit forum.
2 no nonsens, helder en voor iedereen ik denk dat het ook de doelstelling is.
3 Je kan hoger op door een naam die je krijg ( naar activiteit gemeten) stickers krijg je naar een waardig gerecht of foto ‘ s.

Maar mijn vraag is, zou er animo voor zijn als er ook prijs per persoon bij zou kunnen staan ?
Ik zie dit bv in folders van supermarkten.
 
Ja juist! Als men dat natuurlijk wil delen
 
Dat is toch ook niet te doen? Jij koopt je stukkies vlees bij de keurslager, ik bij de sligro, een ander krijgt het van de plaatselijke jager..etc. etc. En dan hebben we het alleen nog maar over het vlees, laat staan over de overige ingrediënten. Dan moet je ook nog eens je ingrediënten afzonderlijk wegen om de prijs te bepalen, uit rekenen...
Ik snap de gedachte erachter, maar mij niet gezien.. teveel werk.
 
Lijkt me zeer moeilijk

Die boekjes gaan er wel altijd van uit dat je bijvoorbeeld peper/zout/boter/olijfolie en dergelijke allemaal niet telt. Maar wij hebben daarnet wat gegeten, geen idee hoeveel ik heb uitgeven. Een 2/5 van een zak aardappelen, beetje mayo, potje griekse yoghurt, komkommer, kerstomaatjes uit de tuin, potje mais, 2 wortels, 4 eitjes, 1 sate, 1 half bakje worstjes van ?, half bakje balletjes, nog een balletjes sate, een halve varkenshaas die nog in diepvries lag. Kruiding en sauzen. Hier begin ik zelfs niet aan om te tellen wat dit mij zou kosten

Maar als je bijvoorbeeld "bavette rollade" (ik zeg zomaar iets), dan zou ik daar misschien de prijs wel van kunnen zeggen
 
Laatst bewerkt:
Vrienden.
1 ben nieuw maar voel mij thuis op dit forum.
2 no nonsens, helder en voor iedereen ik denk dat het ook de doelstelling is.
3 Je kan hoger op door een naam die je krijg ( naar activiteit gemeten) stickers krijg je naar een waardig gerecht of foto ‘ s.

Maar mijn vraag is, zou er animo voor zijn als er ook prijs per persoon bij zou kunnen staan ?
Ik zie dit bv in folders van supermarkten.
Ik geloof best dat dit interessant kan zijn, maar daar is een forum toch niet voor geschikt?
En ik denk dat het ook best wel wat mensen zou tegenstaan dit in te vullen bij het posten.
 
Ik geloof best dat dit interessant kan zijn, maar daar is een forum toch niet voor geschikt?
En ik denk dat het ook best wel wat mensen zou tegenstaan dit in te vullen bij het posten.
Eens, ik heb al moeite om aan de foto’s te denken. Daarom post ik nooit gerechten 😂 Laat staan de prijzen nog bijhouden.
 
Zou denk ik inderdaad een hoop werk zijn. Is ook niet zo dat je een bonnetje hebt waar alle prijzen op staan. Vaak heb je de helft al in huis. Snap wel je vraag, maar ik denk alleen dat het niet realiseerbaar is hier.
 
En volgend jaar klopt er niets meer van die prijzen, moeten we die dan telkens bijwerken?
 
Interessante vraag, maar je zou langer bezig zijn met het uitpluizen en rekenen, dan met het gerecht zelf :ROFLMAO:
 
Even omdenken dus... een ieder is natuurlijk vrij om met het ingredienten lijstje onder de arm in de winkel de prijzen op te tellen om zodoende een totaalprijs te bemachtigen. Kan men direct ter plaatse bepalen of het binnen het budget valt.
 
Ik snap precies waar je heen wil, heb dit ook eens uitgeteld, maar blijft een lastig verhaal.

Wat toen 2 euro koste kost nu misschien wel 4 (bijvoorbeeld)

Mijn post destijds heb ik zo toegankelijk mogelijk voor iedereen proberen te houden door makkelijk meer of minder zelf te doen.

 
Ik snap precies waar je heen wil, heb dit ook eens uitgeteld, maar blijft een lastig verhaal.

Wat toen 2 euro koste kost nu misschien wel 4 (bijvoorbeeld)

Mijn post destijds heb ik zo toegankelijk mogelijk voor iedereen proberen te houden door makkelijk meer of minder zelf te doen.

Nou, alleen de prijs van kippendijen is al verdrievoudigd... Inmiddels weer een beetje aan het zakken 😎
 
Nou, alleen de prijs van kippendijen is al verdrievoudigd... Inmiddels weer een beetje aan het zakken 😎

En dat is precies het hele probleem van prijzen bijhouden.

Ik denk dat je hooguit dingen kunt versimpelen of zelf kunt maken om eea qua kosten te besparen.

Of toch opzoek naar de niet door het grote publiek ontdekte pareltjes van vlees.
 
Terug
Bovenaan Onderaan