Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Brecht zei:De voordelen kunnen ook een nadeel zijn, zo is het gewicht van een bbe het grote voordeel ivm met temperatuurvastheid aangezien meer massa meer warmte vasthoud en minder snel fluctueerd. Metaal kan ook doorbranden, gaan roesten enz.. terwijl keramiek nauwelijks verweerd. Er zullen altijd voor en tegenstanders zijn va beiden dus moet men het voor zichzelf in overweging nemen wat men verkiest, zie het als de keuze tussen benzine en diesel in een voertuig, dat is ook een eeuwigdurende discussie.Hari-Bo zei:SilverFox zei:Malt007 zei:Misschien eens kijken naar een Broil King Keg? Kan niks breken, zuiniger, geen vilt wat vervangen moet worden, completer, goedkoper, lichter, kan heter, sneller op temperatuur, kan je vingers niet branden aan de buitenkant etc.
Ik vind dit nog wel een flinke uitspraak eigenlijk.
Breken? Mee eens, hoogstens deuken. Zuiniger? Betwijfel het. En als het al zo is, over welk verschil praten we dan? Nog nooit een vergelijk over gezien
Kan heter? Bij goed ge?soleerde kamados (zoals beide genoemd) wordt de temperatuur volgens mij puur bepaald door de gebruikte brandstof en de beluchting.
Sneller op temperatuur? Ik weet niet over welk verschil we het hier hebben, maar zie graag een paar testresultaten uit de praktijk.
On topic;
Netjes van de Intratuin, succes met de zoektocht van een nieuwe Q!
Als ik mijn BGE mini met mijn BKK 4000 vergelijk kan ik sommmige punten van Malt007 beamen.
Breken - Keramiek vs metaal lijkt me een non discussie, een BKK is gewoon robuuster en kan meer tegen een stootje.
Heter - Wat ik merk is dat beide inderdaad heet kunnen worden, maar ik merk vooral verschil qua duurzaamheid vilt bij de BKK is het compleet ander materiaal wat slijt vaster is.
Sneller op temperatuur - Als ik mijn resultaat vergelijk met een BGE mini en een BGE medium van mijn broer merk ik dat de BKK vooral boven de 200+ een stuk sneller omhoog knalt qua temperatuur, maar of die enkele minuten echt een voordeel zijn? Het maakt het ook lastiger om de temperatuur te beheersen.
Verbruik - Daar merk ik persoonlijk weinig verschil in maar dat zal onderling geen extreem verschil zijn aangezien het beide kamado barbecues zijn en goede isoliatie hebben.
Nog andere voordelen van de BKK is, deze is lichter 65KG vs 100KG voor gelijk formaat BGE. Standaard 2 verdiepingen grillrooster, mobieler door het onderstel welke makkelijk te kantelen is en je mee kan slepen, makkelijk afneembare zijplaten en het vilt vind ik een groot voordeel deze heb ik na jaren intensief gebruik nog niet hoeven te vervangen.
En heel belangrijk een bieropener in het handvat
Verstuurd vanaf mijn SM-T533 met Tapatalk
Q57 zei:....Groot nadeel en dat geheel persoonlijk aan mij toe te wijzen, hoe deze word afgeleverd. Kijkende na de prijs, moet je zelf ander half uur gaan lopen klussen. Terwijl bij andere merken, je alleen het onderstel in elkaar moet zetten. Dan de banden, de stalen banden, als deze geassembleerd zie hoe de haakse uiteinden na vastdraaien van de bouten zijn verbogen. Cosmetisch vind ik dit er niet uitzien. Ik vraag mij dan af zijn ze te arrogant om te euvel(tje) aan te pakken??? ik ben dit eerder op dieren flora tegen gekomen. Ik vermoed dat BGE leunt op zijn PR, en de plaatsing in goede restaurants, en waarom zou je wat goed is veranderen.