BasBQ
Beef en Steak

Wagyu Short Ribs & Chuck Eye

 
 

Gabor

Pitmaster
Berichten
503
Snel de vriezer beetje leegmaken voor de vakantie, alhoewel, iets leger, de felbegeerde ruimte voor 1 brood en ijsjes is er volgens mijn vrouw nog steeds niet... Maar ik blijf mijn best doen!



Wagyu Short Ribs



Chuck Eye spiesen

Alles van B&S (in de aanbieding).





Wagyu vet rookt lekker ;)



Chuck Eye



Wagyu Short Ribs

Bij allebei een klein beetje rookhout (Beef mix van Steven) toegevoegd, maldon zoutvlokken en peper, heeft verder niks nodig voor ons, was weer erg lekker!
 
Dat ziet er smakelijk uit  ;D
 
dat lust ik ook wel, denk ook niet dat dat veel nodig heeft
 
Zie er goed uit, succes met het leegmaken van de vriezer.
 
Schuif gerust maar door hoor!! ;)
 
Ziet er heerlijk uit. Zout en peper is voldoende lijkt me voor dat vlees
 
Mooi gemaakt ,maar haal je het vet er af op wordt het gegeten?
 
Ik laat het vet er aan zitten, degene die het opeet mag beslissen wat hij er mee doet. Zelf vind ik Wagyuvet goed smaken dus ik eet het op, mijn vrouw snijdt er toch meestal iets af. Vriendje van mijn zoon had kale botjes op zijn bord liggen, dus maar even gevraagd of ie genoeg had en dat was gelukkig zo maar hij vond het gewoon erg lekker!
 
Ik heb mijn vingers erbij opgegeten toen ik die wagyu short ribs maakte! Zo lekker!!
 
Ziet er prima uit ! Geloof meteen dat dit lekker is  ;D
 
Ik heb die shortribs laatst mogen proeven bij de spareribs workshop van beef en steak en ze zijn hoog in mijn top 10 van lekkerste stukken vlees gekomen! Wat een genot.
 
coelho zei:
Ik heb die shortribs laatst mogen proeven bij de spareribs workshop van beef en steak en ze zijn hoog in mijn top 10 van lekkerste stukken vlees gekomen! Wat een genot.

Daar hebben we toen samen van staan genieten kan ik me herinneren! Al waren die stukken op de workshop iets groter dan degene die ik later had besteld, had liever 2 grote in een verpakking gehad dan 3 kleinere maar goed, de smaak maakt dat zeker goed!
 
Prachtig vlees dat wagyu.

Super bereidt ook.
 
Gabor zei:
coelho zei:
Ik heb die shortribs laatst mogen proeven bij de spareribs workshop van beef en steak en ze zijn hoog in mijn top 10 van lekkerste stukken vlees gekomen! Wat een genot.

Daar hebben we toen samen van staan genieten kan ik me herinneren! Al waren die stukken op de workshop iets groter dan degene die ik later had besteld, had liever 2 grote in een verpakking gehad dan 3 kleinere maar goed, de smaak maakt dat zeker goed!
Haha, dat klopt. Ik had eerlijk gezegd niet gezien dat de post van jou kwam, helemaal overweldigd door de foto's ;)
 
Heb ook deze short ribs besteld, hoe heb je ze klaargemaakt en bij welke tempratuur?
 
Sorry voor de late reactie, was net met vakantie gegaan die datum :)

Ik heb ze met heel weinig PEZO bereidt op een BBQ van bijna 200C tot een kern temp van 60 graden, dan zijn ze medium, even laten rusten en aanvallen!

Had je ze inmiddels al gemaakt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan