BasBQ
Beef en Steak

Wagyu flat iron 500G

 

Yorick

Vuurmaker
Berichten
85
Belofte maakt schuld, dus nog maar een topic over iets wat we 2 weken geleden hebben gemaakt: een Wagyu flat iron van 500G.

Voor mij de tweede keer dat ik wagyu heb klaargemaakt maar kan het iedereen aanraden! Wat is dit ontzettend lekker. Klein beetje Fleur de sel en een draaitje peper en je hebt een fantastisch stukje vlees!

Plaatje bij het praatje:

Kijk eens naar die heerlijke dooradering 😍
824C784D-15D6-4421-BDDF-541F8702485B.jpeg

6871DD4D-0FDA-455A-9F90-5C58AC3108D1.jpeg

50032672-AEEB-4593-BEEF-889B4AF1FFC9.jpeg
 
Schitterend stuk vlees
 
Meer heeft het niet nodig
Gelukkig heb ik net gegeten 😉
 
Heerlijk.
Moet ik ook eens doen, maar had me laten vertellen dat een stuk wagyu nog het beste in de skillet gaat om te schroeien.
 
Prachtig!

Moet er hier ook maar eens van gaan komen.
 
Heerlijk.
Moet ik ook eens doen, maar had me laten vertellen dat een stuk wagyu nog het beste in de skillet gaat om te schroeien.
Ben wel benieuwd wat de gedachte hier dan achter is! Reden om het snel nog eens te herhalen hier maar dan in de skillet 😉
 
Heel mooi stukje vlees! 😊
 
Ben wel benieuwd wat de gedachte hier dan achter is! Reden om het snel nog eens te herhalen hier maar dan in de skillet 😉

Heel simpel;
Door het gietijzer krijg je een veel mooiere sear

Speksteen geeft hetzelfde resultaat
 
Heel simpel;
Door het gietijzer krijg je een veel mooiere sear

Speksteen geeft hetzelfde resultaat
Klinkt op zich logisch…
Aangezien een skillet te klein is voor een flat iron van 500G zullen we gelijk bij het 1 koppige parlement maar een verzoek voor een speksteen indienen 😝
 
Ben wel benieuwd wat de gedachte hier dan achter is! Reden om het snel nog eens te herhalen hier maar dan in de skillet 😉

Wagyu heeft heel veel intramusculair vet dat smelt en voor smaak zorgt. Maar boven het rooster, valt dat in de kolen.
In de skillet blijf je hem bakken in zijn eigen vet. Maar ik zie dat er velen op voorhand boter in de pan doen met nog een takje rozemarijn en tijdens het bakken met de lepel telkens de steak met het gesmolten goedje overgieten. In de skillet heb je ook veel meer maillard.

Maar ik heb het nog nooit gedaan en dus van horen zeggen en zien. Dus zal het antwoord moeten komen van mensen die er meer ervaring mee hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan