BasBQ
Beef en Steak

Waar staat jouw BBQ?

WernerB zei:
De Weber Summit staat in de buitenkeuken zodat hij ook in de winter / in het donker kan gebruikt worden.  Zowel de schuifvensters als het dak kan open op warme dagen.

De WMS en Weber performer worden enkel in open lucht gebruikt (ook in de winter) en staan dus achter het hoekje...  Het Zuid-Afrikaanse (kralen)-geitje let er dag en nacht op...  :D


Foto van de 2 buitenslapers komt later in de week (moet m nog uploaden als ik terug thuis ben :blush:).

Werner.

Prachtig!
Vraagje, hoe voer je de rook af als de schuifdeuren dicht zijn?
 
Bedankt allemaal voor de leuke reacties op de buitenkeuken.

@Jens - Het dak bestaat uit individuele lamellen (latten) die 90 graden kunnen kantelen via een motor.  Ik zet die dus gewoon een stukje open indien er teveel rook is.  Nu moet ik in alle eerlijkheid toegeven dat ik de WMS er nog niet in gebruikt heb.  De 'rook' was van vlees op de summit dicht te schroeien.  Ik heb ook (nog) geen foto van het dak met open lamellen...  als het zonnetje nog eens komt piepen zal ik er eentje maken/posten.  B-)
 
Deze morgen scheen het zonnetje dus heb ik snel een paar foto's van het dak genomen;
Met een dicht dak:




En met gedeeltelijk open lamellen:




De rook kan dus makkelijk weg, ook als de glazen deuren dicht zijn.  Als het regent kunnen ze op een kiertje, elke lat heeft een klein gootje zodat het regenwater niet kan binnenlopen als ze schuin staan.
 
Dat is ?cht een hele mooie ruimte!
Inventief dak!
 
RKD zei:
Erg mooi hoor en praktisch. Heb je dit zelf gebouwd of is het een pre-fab oplossing?

Zelfgebouwd...  :-O  Dan zou ik er niet durven in gaan staan vrees ik. 
Dit soort overkappingen worden op maat gemaakt, het is een beetje hetzelfde systeem als een veranda, maar dan met 4 muren. 
Er zijn verschillende producenten, de ene al met meer opties dan de andere.  Ik heb die van mij laten ontwerpen bij Lindebrings in Stint-Truiden .  Zij hebben ook de installatie gedaan.

Ik ben wel de eerste die het als BBQ ruimte/buitenkeuken gebruikt volgens de eigenaar.  :D

 
Vandaag weer een stapje dichterbij een echte buitenkeuken gekomen.

Kan nog niets definitief maken totdat de buitenmuur gestucked is...

En als dat gedaan komt er nieuwe bestrating...

105ff41e959140587ff12249199c88e6.jpg


25d020c1ec75fbd7fc69a394e68f1058.jpg


8b73b12801eb6d7f90f0e426e61f6001.jpg
 
Goed bezig!
 
Zo. Flink project. Succes.
 
Slim ook om je Primo op stevige wielen te zetten, ziet er top uit.
 
McPeet zei:
Slim ook om je Primo op stevige wielen te zetten, ziet er top uit.

Ik wou de mogelijkheid houden om de primo nog te kunnen verplaatsen je weet maar nooit !
 
Riestad zei:
McPeet zei:
Slim ook om je Primo op stevige wielen te zetten, ziet er top uit.

Ik wou de mogelijkheid houden om de primo nog te kunnen verplaatsen je weet maar nooit !
Dat idee ga ik onthouden, Primo is toch wel een heel mooi apparaat........En past prima naast mijn Summit B-)
 
mooi de ruimte om achter je bbq's te kunnen staan
 
Nice!
 
Terug
Bovenaan Onderaan