BasBQ
Beef en Steak

Vrouw & kindvriendelijke glaze/eindsaus keuze?

 
 

Gilles

Stoker
Berichten
279
Momenteel heb ik een grote pot Sweet 'n Spicy Mississippi Barbecue Sauce die bijna op is en nu ben ik op zoek naar een alternatief. Aangezien het vlees wat ik gebruik altijd wel een rub heeft met een pitje erin zat ik eerst te denken om de appel variant eens te kopen, maar mijn vrouw is allergisch voor appel.. Dus de kans is aanwezig dat ze erop gaat reageren.

Met kids van 3 en 1.5 wil ik eigenlijk een zoete saus, die de rub op het vlees complementeert. Veel is natuurlijk afhankelijk van de gebruikte rub, dus hier een overzichtje van de rubs die ik heb:
* Bad Byron's Butt Rub
* BBQ Guru.NL All Purpose award winning BBQ Rub
* Plowboys Yardbird Rub
* LetzQ Award Winning 180 Beef / Brisket Rub

Nu hoor ik verschillende sauzen vaak voorkomen;
* Sea Side Smokers saus (maar die is nergens online te krijgen)
* Smokey Goodness
* Blues Hog

Probleem is dat deze sauzen allemaal in verschillende varianten te krijgen zijn... Iemand tips voor me? Ik maak vooral Ribs, en heb in de vriezer Tomahawk, Picanha, Buikspek en Brisket liggen...

 
Probeer eens een van de Stockyard of Sweet Baby Rays sauzen.

Enneh, op rundvlees GEEN (dus NOOIT) saus..... ;)
 
hier ook blues hog( original) favoriet maar als het zoet moet dan vaak sweet baby ray honey bbq sauce..
geen idee of er appel in zit trouwens
 
Of zelf maken......
 
Mijn favo's zijn:

* Blues Hog (original)
* Stockyard Memphis Red
* Sweet Baby Ray's Original.

Sweet baby ray's is eigenlijk de meest 'simpele' en geaccepteerde bbq saus en kan ooit kwaad. Blues hog heeft een molasse smaak en wat kruidige kick en de Memphis.. Heerlijk.

Zelf maken is ontzettend top, alleen wat moeilijker houdbaar.

Succes!
 
Als je sauzen kook
en in schone potten afvult net als Jam
kun je het lang bewaren
 
Gilles, ik heb onlangs bij Albert Heijn American BBQ-saus van Santa Maria gekocht. Echt verbluffend goede kwaliteit (zoet met een beetje lekkere rooksmaak).
Ik zag ze ook bij Plus in de winkel. Zeker de moeite waard!
Succes met zoeken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Als er BBQ saus wordt gebruikt dan meestal Blues Hog Barbecue sauce (original)
Deze mengen wij met Blues Hog red tennessee 3:1 de original is heel zoet en de red tennessee is heel zuur met een flink zwarte peper pitje
en een beetje frambozenjam voor het fruitige.
Ook hebben wij hier een pot Sea Side Smokers saus staan, die is ook erg lekker.
Sweet Baby Rays vinden wij niet te haggelen, vinden wij een hele nare na/bij-smaak aan zitten
 
Voor de kinderen heb ik Simply marvelous - Sweet seduction.  Inmiddels beter bekend als "kinderkruiden" hier in huis. En ik vind m zelf ook wel aardig. Hoewel ik meer van de wat zoutere en pittigere rubs ben is ie best binnen te houden en kids smullen er van. Voor kip is letzQ favoriet bij de vrouw en kinderen.
 
Voor mijn kinderen van 5 en 8 heb ik Sweet Seduction rub gebruikt van simply marvellous en Blues Hog saus. M'n zoon van 8 had in mum van tijd een half rack spare-ribs op dus dat zat wel snor :)
 
Is de Stockyard Memphis Red te vergelijken met de Blues Hog Tennessee Red ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan