BasBQ
Beef en Steak

Vraagje over rub

 
 
 
 

Iss

Stoker
Berichten
313
Beste allen,

Ik ben voor het eerst zelf een rub aan het maken voor de pulled pork die op de planning staat, normaal kant en klaar rubs. nu las ik veel over southern succor rub waarna ik bij de kruidenboer met rode deksel (weet niet of ik namen mag noemen) alle ingrediënten heb besteld.

Nu houd ik het rub recept van Noskos aan waarin staat 4 eetlepels versgemalen peper ik heb degene uit pot besteld (peper zwart gemalen) is dit ook 4 eetlepels of is dit teveel van het goede?
 
Als je denkt dat het teveel is doe je een eetlepel minder. Het is een leidraad, je kan er lekker mee spelen. Let op, de peper intensiteit neemt af tijdens het koken.
Echter weegt 1 eetlepel gemalen zwarte peper 8,4 gram.
Let op een eetlepel peperkorrels weegt
ook 8,4 gram. Je mag het dus 1 op 1 doen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Iss
Kijk aan daar kunnen we wat mee! Ik had verwacht dat een eetlepel gemalen peper meer zou zijn dan een eetlepel peperkorrels die nog gemalen moet worden.
 
Verplaatst naar de rookkamer. Het receptenonderdeel is voor recepten niet voor vragen. Lees daarvoor de regels in het receptendeel
 
Wat Frits zegt, vreemd genoeg weegt 1 eetlepel ongemalen zwarte peper evenveel als 1 eetlepel gemalen zwarte peper en dat is met veel specerijen zo
 
Verplaatst naar de rookkamer. Het receptenonderdeel is voor recepten niet voor vragen. Lees daarvoor de regels in het receptendeel
Excuses ik moet nog een beetje thuis worden op het forum
 
Terug
Bovenaan Onderaan