BasBQ
Beef en Steak

Vraagje ossenhaas met rode pesto marinade

sanfelice

Tondelzoeker
Berichten
22
Dag bbq-ers.

Misschien weten jullie antwoord op mijn vraag. Wij zijn vervend bbq-ers.
Wij haalden bij de AH altijd ossenhaas met rode pesto marinade. Dit was altijd ontzettend lekker.
Nu hebben zoals altijd gebeurt het weer uit de schappen gehaald.

Heeft iemand een idee welke richting ik moet opgaan wat smaak betreft?
Dat er rode pesto in zit; zo ver was ik al... :-\
 
Het klinkt misschien wat banaal maar ik zou even een mailtje sturen naar de klantenservice van Albert Heijn en daar de vraag voor leggen.

Als je googled op rode pesto marinade; zie ik gewoon een mengsel van rode pesto, olie en knoflook. of wat uitgebreider:

Pureer de blaadjes van 2 takjes basilicum, 2 takjes oregano, 2 knoflookteentjes,
1 theelepel zwarte peperkorrels, 2 eetlepels rode pesto, 1 eetlepel olie en 1 eetlepel balsamicoazijn tot een marinade
en leg de stukjes kip erin.
Laat het vlees 3 uur marineren, schep regelmatig door.

Succes
 
ja, misschien zo simpel. Had het al gevraagd aan de medewerker aldaar maar die wist er geen antwoord op te geven.
Nou ja, het is toch te proberen hier. Als je goochelt op eiersalade zijn er ook honderd verschillende recepten en smaken.

Zal het waarschijnlijk zelf uit moeten proberen en dan zal ik eerst dat recept van jou eens proberen.

Bedankt in ieder geval
 
Dag allemaal,

Ossenhaas gehaald, de marinade gemaakt zoals Frits heeft beschreven; mijn nieuwe WGA uitgepakt en bbq-en maar.
Eerlijk gezegd, ik heb nog nooit zo'n lekker stuk ossenhaas gegeten... perfect.

Dank Frits en mijn nieuwe WGA  ;)
 
een beetje van jezelf en een beetje van Frits ;)
 
Leuk om te horen dat het gelukt was, had je misschien ook een foto gemaakt?
 
Fijn om te horen! Ga er altijd van uit dat dat soort dingen lekkerder zijn als je ze zelf maakt dan uit een pakje/ bakje/ zakje. Heb je de pesto ook nog zelf gemaakt?
 
Nee sorry, zal ik dat maar als mijn volgende project beschouwen?

Wel leuk trouwens weer even wat aandacht besteden aan het eten. Was er lang niet van gekomen.
Wij waren altijd wel al gek van het barbecuen maar het kan dus ook anders.
Die WGA doet het echt fijn!!! Ik ben verkocht
 
Hoeft niet speciaal pesto te maken hoor, maar hoor altijd dat verse veel lekkerder is. Vooral doen waar je plezier aan beleefd! :)
 
Ik zal mijn volgende sessie wat foto's nemen en die plaatsen. Ik heb trouwens vandaag weer de WGA gepakt en hamburgers gemaakt.
Lekkere  burgers bij de keur slager vandaan en wat rookhout erbij, potverdorie wat waren ze lekker. Boretti eruit WGA erin... 8)
 
LOL, ja het is een fijn barbecuetje :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan