BasBQ
Beef en Steak

vraagje i.v.m. de "offici?le" saus voor MOINK balls

Klasse, en weer naar de MOINK Ball saus want we zijn aan het draadkapen.... :(
 
noskos zei:
Klasse, en weer naar de MOINK Ball saus want we zijn aan het draadkapen.... :(
Klopt, maar gelukkig was het mijn eigen draadje, heb het mezelf al vergeven  ;)
 
Kan die collega niet voor meer genootschapsleden iets meenemen? ;)
 
Hij wordt af en toe al gek van mij  ;)
En ik neem zelf ook altijd wat mee uit USA als ik tijd heb om te kopen of het op tijd nar mijn hotel kan laten bezorgen.
Ik heb ook nog een blue-tooth loudspeaker besteld en op zijn huisadres laten aankomen, dus deze reis zit hij sowieso "propvol".
 
Vandaag viel nog net op tijd voor het weekend een blikje chipotle peppers op de mat!
Zo kunnen we morgen de "offici?le" raspberry-chipotle saus voor de MOINK ballen maken zoals hij door Larry is gecre?erd  ;)

hotpepper_zpsa3dc9990.jpg
 
Had je geen gedroogde chipotles nodig, die je tot poeder kan vermalen zoals met cayenne?

Ik heb geen jalapenos of chipotles kunnen vinden bij de Makro, Sligro of toko. Ik zal het dus met de tweede keus cayenne moeten doen :)
 
DanBras zei:
Had je geen gedroogde chipotles nodig, die je tot poeder kan vermalen zoals met cayenne?

Ik heb geen jalapenos of chipotles kunnen vinden bij de Makro, Sligro of toko. Ik zal het dus met de tweede keus cayenne moeten doen :)

ik heb verse voor je als je die hebben wilt
 
verse krijg je ook bij de Hanos ISPC. Volgens mij krijg je gedroogde bij de kruidenkaravaan (webshop)
 
DanBras zei:
Had je geen gedroogde chipotles nodig, die je tot poeder kan vermalen zoals met cayenne?

Ik heb geen jalapenos of chipotles kunnen vinden bij de Makro, Sligro of toko. Ik zal het dus met de tweede keus cayenne moeten doen :)

Danny, zie hier een citaat van Noskos inzake chipotles in de saus....en zo ga ik het ook uitvoeren..

noskos zei:
Chipotles genieten de voorkeur in het "offici?le" recept. Dosering... ja dat is een goede, van hoeveel pit hou je. Op 250ml jam zou ik zelf beginnen met een halve chipotle uit blik, met zaadjes. Dan proeven en bijstellen. Als je chipotles niet kent zou ik heel langzaam beginnen.
Wat er overblijft uit het blikje, in een bakje doen, toedekken met plasticfolie en de koelkast in, blijft tijden goed.
 
noskos zei:
Nope, er zijn maar een paar plekken in Nederland waar je die kunt kopen. Tjin's Toko in A'dam heeft ze. En bij Mex World.
Je kunt eventueel ook chipotle tabasco gebruiken, maar het is niet hetzelfde...

Danny, hier zijn ze te koop  ;)
 
Leo zei:
ik heb verse voor je als je die hebben wilt
Bedankt voor het aanbod Leo, maar ik was deze week op pad voor chipotles en als ik dat niet kon vinden naar jalapenos. Dit om in dat geval zelf de jalapenos te roken om zo chipotles te maken. Dat laatste gaat nu niet meer lukken dus pak voor deze keer wel cayenne.

Over twee weken groot familiefeest (en wie mag dan het eten verzorgen ;) ) en voor dan bestel ik de jalapenos en chipotles bij Westlandpepers. Dan zorg ik dat ik ze wel op tijd heb :)
 
RedFox zei:
Danny, hier zijn ze te koop  ;)
Ik had het gezien Geert, maar was te laat om te bestellen. Ik had in mijn kop dat ik dit bij de Makro, Sligro of toko ook wel kon krijgen. Niet dus :(

Zal dus de tweede keus moeten gebruiken.
 
DanBras zei:
Leo zei:
ik heb verse voor je als je die hebben wilt
Bedankt voor het aanbod Leo, maar ik was deze week op pad voor chipotles en als ik dat niet kon vinden naar jalapenos. Dit om in dat geval zelf de jalapenos te roken om zo chipotles te maken. Dat laatste gaat nu niet meer lukken dus pak voor deze keer wel cayenne.

Over twee weken groot familiefeest (en wie mag dan het eten verzorgen ;) ) en voor dan bestel ik de jalapenos en chipotles bij Westlandpepers. Dan zorg ik dat ik ze wel op tijd heb :)

westland pepers zit niet ver bij jou vandaan, je kan ze daar ook gewoon ophalen, scheelt je een dikke 5 euro verzend kosten
 
Leo zei:
westland pepers zit niet ver bij jou vandaan, je kan ze daar ook gewoon ophalen, scheelt je een dikke 5 euro verzend kosten
Kijk, dat van dat ophalen wist ik niet. Kon dat nl. niet op de website vinden en voor mij zijn de benzinekosten voor dat stukkie idd minder dan de verzendkosten.
Dominique zei:
En de chipotles van westlandpepper zijn helaas alleen gedroogde jalapen?s, niet gerookt.
Dacht dat dit juist de definitie van 'chipotle' was, nl. gerookte & gedroogde jalapeno. Anders is het toch gewoon gedroogde jalapeno :)
 
DanBras zei:
Dacht dat dit juist de definitie van 'chipotle' was, nl. gerookte & gedroogde jalapeno. Anders is het toch gewoon gedroogde jalapeno :)

Ik heb daar een discussie met westlandpeppers over gehad, er kwam een verhaal waar ik geen touw aan vast kon knopen..... Maar idd, hij heeft ( tenzij hij nu iets anders heeft) gedroogde jalapen?s. Geen chipotles.
 
Op het blikje chipotles was een klein zakje geplakt met een rode inhoud.
Het lijkt op "roze bastard suiker" maar zal zeker iets Mexicaans zijn. Ik kan de smaak niet thuis brengen.
Iemand een idee? De letteretjes op het zakje zijn zo klein dat ik het niet kan lezen... ;)

kruid1_zps2ab97999.jpg


hot2_zpsc4f733bd.jpg
 
Dominique zei:
En de chipotles van westlandpepper zijn helaas alleen gedroogde jalapen?s, niet gerookt. Dan kun je ze beter in engeland bestelllen.
http://www.scorchio.co.uk/dried-chipotle-chillies-p-343.html

Of ergens anders hoor, maar dit adres had ik voor handen ;)
Hoi Dominique, ik heb nog evenop de website gekeken die je doorgaf i.v.m. de chipotles in Engeland.
Grappig i.v.m. de discussie tussen jou en Danny is dan het volgende citaat van hun website bij de foto van de gedroogde chipotles.
Wie het weet mag het zeggen!!  ;)

The chipotle is not a variety of chilli but a dried, smoked red Jalapeno. Smoking is the traditional Mexican way of preserving Jalapenos. It has a rich smoky aroma with undertones of dark chocolate and tobacco. A perfect balance of fire and flavour it adds real depth to dishes. An inspired seasoning for soups, stews, salsas, BBQ sauces and mayos. Soak them in hot water for a few minutes and they rehydrate for adding to the pot.
 
Maar de discussie ging toch niet over of het een chili was? De discussie was over het roken. Of heb ik weer iets gemist?
En dat staat hier ook, het is een gedroogde ger??kte jalapen?.
Maar corrigeer mij als ik me vergis hoor!
 
Terug
Bovenaan Onderaan