BasBQ
Beef en Steak

Vraag: Porchetta na 5 uur zwoerd nog vet!?

Samplex

Vuurmaker
Berichten
51
Ik heb een vraag, heb een porchetta op de kamamdo gedaan alleen na 5 uur op 120 gr en een kern temp van 65 gr is de buitenkant nog heel vet en niet hard of niet wat opgedroogd.

Klopt dit wel?

D7890929-EE39-4855-8DB3-39831E41E64E.JPG
 
hoe heb je hem bereid? Heb je de buitenkant met iets ingewreven? En normaal ga ie hem op het einde op een hoge temp uitbakken.. welk recept volg je?
 
Ik heb gaatjes geprikt in het de zwoerd. Gewoon hier wat gekeken, iemand die op laag temp deed voor 6/7 uur. Maar had ook rotisserie en die heb ik niet.
Zie dat noskos deze tot 70 gr kernt temp doet en dan afbakt op 240.
 
Aan het eind van de garing even lekker hard gaan... schuiven open indirect. Eventueel laatste minuutjes drect!
 
Ik weet wat er aan de hand is, het was geen zwoerd maar vet! Schoonvader die kwam eten zei zwoerd is veel harder en die was zacht.
 
sowieso, als je een stuk spek met zwoerd heb is 120gr veel te laag. Je moet dan echt op het einde vol gas, hoge temperatuur, om de zwoerd (het vel) knapperig te krijgen. Met een gasbrander lukt het ook wel.......
 
Het ziet er toch echt uit als zwoerd. Maar om die mooi kraken te krijgen zal je hem op het eind toch echt even moeten afgrillen. Dat ā€˜cracklingā€™ effect treedt pas op bij hogere temperaturen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan