Beef en Steak

Vraag over rooksmaak in Weber

Heb ik ook al aan zitten denken.
Ik steek de briketten aan met de starter, 3 aanmaakblokjes (bruin) en de vlammen komen er bovenaan uit als ik ze stort. Maar wie weet zit er nog wat brandstof tussen die niet aanstaat.

Dat klinkt aannemelijk. Wat je zou kunnen doen is wat minder briketten nemen en niet kijken naar de vlammen, maar naar de briketten en ze er pas op doen als ze gloeien. Ik zou de blokjes onder starter doen (en niet in de starter), maar ik neem aan dat je daar al aan gedacht had. Andere briketten proberen kan ook helpen, maar ik zou toch echt eerst kijken naar het aansteken.

Als de buren hier bezig zijn word ik bijna het huis uit gerookt, omdat ze het niet heet genoeg laten worden, terwijl als ik bezig ben met m'n Weber je nauwelijks iets ruikt.

Als vet in uw ketel lekt zal het gaan branden in de kolen en vieze rook maken.
Dat kan misschien uw probleem verklaren.

Zeker, we hebben de foto’s nog 😉
IMG_1362.jpeg

IMG_1369.jpeg

Zoals te zien gebruik ik de kolenmandjes van de Weber aan de ene kant, en het vlees aan de andere kant.

Van de drumsticks heb ik geen foto, maar het principe daar is eigenlijk hetzelfde.

Ik kan me niet voorstellen dat "de BBQ "het probleem zou zijn.
Je deksel is niet "nieuw" maar écht vies vindt ik hem niet.

Zou gaan voor de houtskool en / of eco brassa briketten.

Ik denk ook aan de briketten, aan de bbq kan het niet liggen. na 6 jaar intensief gebruik ziet die van mij er een heel stuk slechter uit, maar zeker geen overdreven rooksmaak. Je hebt wel goed je best gedaan om hem zo schoon te krijgen trouwens! rooster lijkt wel nieuw.

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga het proberen met andere brandstof. Hopelijk lukt het hiermee.

Fijn dat er hier zo’n grote groep mensen is die graag willen helpen.

Stinkbriketten.
ruik je wel eens aan de luchtuitlaat?
Als je stinkbriketten hebt dan ruik je een scherpe geur die ook op je product komt.
Vooral met een minionmethode waarbij niet alle briketten branden kan dat zeker voorkomen.
Dat kan overigens ook met slecht ge-pyrolyseerd houtskool.
Vroeger hadden de weber briketten daar heel veel last van, weet niet of dat nog steeds zo is.
Ik zou een doosje Ecobrasa aanschaffen en kijken hoe het dan gaat.
En altijd even ruiken of de uitlaatgassen uit de bovenschijf (of schoorsteen) niet stinkt, dan pas je product op de BBQ.
Pas wel op dat je je neusharen daarbij niet verschroeit. ;)

Terug
Bovenaan Onderaan