BasBQ
Beef en Steak

Vraag: hoe ver boven Bastard Large kun je een schaduwdoek hangen

Beste allemaal, 
We willen graag een schaduwdoek ophangen, maar mogelijk komt hij dan ook boven de bbq (Bastard Large).
Nu vroeg ik mij af of meer mensen dat hebben en waar een aanvaardbare afstand zou zijn tussen bovenkant bbq tot onderzijde doek.
Misschien hebben jullie ook nog idee?n over geschikte en ongeschikte materialen voor het doek.
Bijgevoegd en foto van boven.
Je kunt zien dat de tuin schuin uitloopt naar rechts, terwijl ons terrasscherm (niet zichtbaar op foto) vanuit de gevel recht naar voren gaat.
Het bankje rechts staat dus niet onder het terrasscherm een 's avonds komt de zon van rechts en komt hij onder het terrasscherm door.
Daarom willen we een schaduwdoek maken die van hoog (terrasscherm) naar laag (bovenzijde schutting) en dan van de gevel tot einde terras reikt.

Tips/tricks anyone?
Alvast bedankt!
(ps zelf ontworpen en gemaakte tuinset van steigerhout)
6f41063700d5aa035bbc92cba4ec640b.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

 
Op een uitspraak ga ik mijn vingers niet branden.
 
Eergister op 350 c mijn lamsvlees gegrild. Mede door het zadelvet dus veel rook. Bij deze temperaturen vervolgens de deksel openen om het vlees te draaien laat de rook in vuur opgaan. Da?s spectaculair en goed opletten bij wat je doet en daar is geen tent/puntdoek, parasol tegen beschermd bij mooi droog weer.

Als je weet wat je doet zijn er manieren om hieronder te barbecue?n.
 

Snowbal

Tondelzoeker
Berichten
3
Jaren lang met de Primo onder een schaduwdoek gewerkt, gaat prima. Omdat je er zelf ook onder moet kunnen staan hangt het doek toch al redelijk hoog en heb je geen last van een te hoge temperatuur meer. De mijne hing op ongeveer 2,2 m van de grond.

Het nadeel was wel dat de katten het een heerlijke hangmat vonden en het doek ging uiteindelijk kapot door de kattennagels.
 
Het gaat om een doek om alleen de schaduw weg te houden en zoals Snowbal ook al aan geeft je moet er zelf ook nog onder kunnen staan.
Van de hitte zou je doek geen last krijgen, heb vaak onder m’n parasol staan q-en. Als je het doek schuin hangt kan de rook er mooi onderuit, dat was onder mijn parasol minder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan