BasBQ
Beef en Steak

Voorstelrondje!

 

Bas V

Tondelzoeker
Berichten
17
Goedemorgen!

Zoals gevraagd, zal ik mij hierbij even voorstellen.
Ik ben Bas, 28 jaar en ik kom uit Den Helder, daar woon ik samen met mijn vriendin, hond en kat.

Na tientallen filmpjes gekeken te hebben van Dennis en Marcel, ben ik enthousiast geraakt over het "echte" barbecueën. Nadat ik bijna elke woord kon voorspellen bij Dennis zijn filmpjes, zei me vriendin "misschien moet je zelf maar is een bbq kopen", ik dacht: dat ga ik doen!

Na een googletje werd ik overweldigd door de grootte hoeveelheid keuze aan barbecues. Na het lezen van het boek van Dennis en zijn artikel over de beste bbq van 2021, was ik er over uit. Ik wilde graag de flexibiliteit van goed low&slow kunnen barbecueën en soms ook simpel kunnen grillen, maar nog niet de hoofdprijs betalen. Ik kwam uit op de weber master touch premium SE e-5775, deze heb ik dan ook besteld en is gister binnengekomen.

IMG_4974.jpeg
IMG_4971.jpeg


Gelijk aan de gang gegaan, want de Noskos kruiden en bbq saus lagen al te wachten. Het eerste recept dat ik gemaakt heb waren de Moink balls, die waren super lekker!

IMG_4978.JPEG
5e5bb515-ff60-4ee0-a5c6-e893b09ca61f.JPEG


Temperatuur ging iets te hoog en ik had wat te weinig spek voor m'n ballen, maar voor de eerste keer prima resultaat al zeg ik het zelf.

Als iemand nog tips, tricks of bepaalde posts op dit forum weten, die ik beslist gezien moet hebben over deze bbq dan hoor ik graag!

Groet,
Bas
 
Hahaha. Jij bent besmet met het bbq virus
Welkom hier

Ps
Er Is geen vaccin tegen
 
Welkom Bas, het enige wat echt werkt tegen dit virus is veel rook....


... heel veel rook


Low en slow op de 57 GBS
 
Welkom Bas, het enige wat echt werkt tegen dit virus is veel rook....


... heel veel rook


Low en slow op de 57 GBS
Wel moeilijk om de sweetspot qua rook te vinden.
Zeer lastig virus om van verlost te geraken.
 
Welkom Bas.
Veel plezier met je Q.
Je ballen zagen er in ieder geval lekker uit.
 
Bas, welkom op het Genootschap. Btw je hebt mooie ballen 😉.
 
Welkom bij het genootschap

Je vriendin lekkere gerechten laten zien en wachten tot ze “hapte”? 😉

Te weinig spek voor je ballen 😁🤣🤣, die kon ik nog niet zo
 
Terug
Bovenaan Onderaan