BasBQ
Beef en Steak

Voorstellen

R

Ruud1981

Gast
Hallo allemaal,

Bij deze wil ik me graag voorstellen aan de forumleden. Na een aantal weken dit forum dagelijks bezocht te hebben toch maar zelf een account aangemaakt.

Ik ben al een aantal jaren enthousiast BBQ-er met diverse Q?s. Sinds een jaar of 10 met een eenvoudige Weber Kettle 47.
Deze functioneert prima voor het algemene grill-werk. Indirect grillen heb ik nooit geprobeerd omdat ik de afmetingen van de 47 te klein vind voor een serieus stuk vlees.

Een aantal collega?s attendeerde me op de mogelijkheden die een kamado te bieden heeft.
Ik ben me hier vervolgens serieus in gaan verdiepen, aangezien het een forse investering is.
Maar in principe een jaar geleden al besloten dat er een kamado ging komen?

De voorpret begon met info inwinnen van diverse forums. Vervolgens een aantal weken geleden het kookboek: ?Hete kolen? gekocht. Erg leuk boek met veel achtergrondinformatie en een aantal recepten. Nu de keuze voor een kamado nog?

Het motto: ?goedkoop is duurkoop? gaat helaas maar al te vaak op. De smaken waren dus BGE/Primo versus Auplex en alles wat er tussenin zit. Aangezien ik meerdere technieken wil gaan gebruiken (m.n. low and slow) zijn ook een aantal accessoires noodzakelijk. Dit maakt de onderneming aanzienlijk duurder dan alleen de kamado.

Om deze reden heb ik overwogen om de Black Bastard large aan te schaffen. De firma Black Bastard levert inmiddels namelijk ook 10 jaar garantie op het keramiek. Ook beweren ze dat het keramiek bestaat uit cordieriet (zelfde materiaal als BGE). Bovendien zijn de onderdelen van BB en BGE uitwisselbaar.
Twee weken geleden heb ik de knoop door gehakt en de BB large gekocht met de benodigde accessoires (plate setter (indirect koken), pizza pakket e.d.).
Keurig verpakt op een pallet thuisbezorgd binnen 2 werkdagen!

wNNdwp.jpg


Inmiddels heb ik een eerste low-and-slow sessie gehad met spareribs. Deze sessie volgt in het forum?

Groeten, Ruud

 
hoi Ruud,
welkom bij dit edele genootschap.
Mooie bbq heb je aangeschaft, ga je veel plezier van hebben
 
Hoi Ruud. Prachtige intro en welkom hier.
Ik hoop dat we veel van je mogen meegenieten!
 
Welkom hier op het forum... Mooie Q.
 
Hoi Ruud!! :D
 
richard0501 zei:
heei Ruud, welkom.

of je BB beter is dan een BGE weet ik niet, maar de kleur vind ik in ieder geval wel mooier.
Veel plezier ermee :D

Beweer niet dat ie beter is dan BGE (in tegendeel).. Hoop alleen dat ik de juiste keuze heb gemaakt.
Oftewel, dat ie het over 5 jaar nog even goed doet als nu  :)
 
welkom
 
Hoi Ruud, welkom bij het BBQ Genootschap
Mooi bbq-plekje heb je zo!
 
Mooie intro Ruud, leuk dat je er bij bent.
 
Hallo Ruud, gebruik die zwarte rotzak maar lekker veel, veel plezier en inspiratie hier!
 
Hoi Ruud, welkom hier
 
Welkom Ruud!
 
Terug
Bovenaan Onderaan